کاهش سرعت شتاب علمی در کشور

هفتادمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با محوریت مشکلات به وجود آمده بر سر راه سرعت شتاب علمی در کشور برگزار شد.

دکتر کباکانیان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ما در این جلسه دو موضوع مهم را بررسی کردیم، که مهمترین آن بررسی وضعیت شتاب علمی در کشور بود.

وی در ادامه در این خصوص گفت: در جمهوری اسلامی ایران تا اینجا شتاب بالای علمی وجود داشته است ولی هم اکنون چالش‌هایی در این رابطه به وجود آمده است که باید به طور دقیق بررسی شود و امروز با حضور نمایندگان از وزیر علوم تحقیقات و فن‌آوری و همچنین وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی این نشست برگزار شد.

کباکانیان در ادامه خاطرنشان کرد: تغییراتی در روند شتاب علمی کشور به وجود آمده است که فعلاً ما به آسیب‌شناسی آن نمی‌پردازیم. اما وظیفه اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی رصد این فرآیند است و ما این را قبول داریم که سرعت تولیدات علمی پایین آمده است و اگر احیاناً این کندی تداوم داشته باشد، بر حجم تولیدات علمی در هر سال مؤثر است و اگر این گزارش به طور کارشناسی بررسی نشود ممکن است در سال‌های آتی با مشکلات مهمی روبرو شویم.

وی در درباره کاهش سرعت علمی در کشور گفت: ما در این نشست هنوز آسیب‌شناسی کاملاً‌ دقیقی انجام نداده‌ایم، اما با صحبت‌هایی که انجام شد از علل مهم آن می‌توان به عدم حمایت از محققین و همچنین عدم حمایت کافی مادی و معنوی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی به خصوص دکتری اشاره کرد که خوشبختانه با هندلینگ امروز در جلسه حاکم بود می‌توان با اتفاقات خوبی که می‌افتد امیدوار بود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار