وزیر علوم خبر اخراج اساتید برخی دانشگاه‌ها را رد کرد/ اختصاص وام 100 میلیونی به دانشجویان کارآفرین

شایعه اخراج اساتید دانشگاه،اختصاص وام کارآفرینی،رتبه نخست شتاب علمی ایران در منطقه از جمله اخبار مهم آموزش عالی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفته ای که گذشت برای آموزش عالی فراهم شدن زمینه های بین المللی کردن دانشگاه ها افزایش یافت و زمان ثبت نام مجدد برای پذیرفته شدگان دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد.

شایعه‌ی اخراج اساتید واقعیت ندارد 
محمد فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری اخراج اساتید دانشگاه علم و صنعت و پیام نور را تکذیب کرد و افزود: این اساتید طبق قراردادشان مشغول به کار بودند و با توجه به وجود قرار داد می‌توان گفت این بحث‌ها شایعه می‌باشد و واقعیت ندارد. برخی از اساتید هم که مدت قرار دادشان به پایان رسیده این سر و صدا را به پا کردند و به شایعات دامن زده‌اند.

اختصاص وام 100 میلیونی به دانشجویان کارآفرین 
دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم در خصوص اختصاص وام گفت: این وام، به دانشجویان در صورتیکه عضو صندوق کارآفرینی امید شوند، تعلق می‌گیرد و ظرف مدت 60 ماه، که مشغول به کار هستند، باز پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه برای فارغ‌التحصیلان فنی و حرفه‌ای نیز تسهیلاتی را در نظر گرفته‌ایم، افزود: تلاش برای احداث خوابگاه ظرفیت 65 هزار نفر برای دانشجویان مجرد رشته فنی و حرفه‌ای همچنین برای دانشجویان متاهل خوابگاه‌هایی با 25 هزار نفری را فراهم خواهیم کرد.طی چند ماه گذشته، 6 خوابگاه کلنگ زده شده است که به مرور، طی 18 ماه آینده به مرحله بهره‌براری می‌رسد.

دانشجویان غیرایرانی در مراکز غیرانتفاعی پذیرش نمی‌شوند 
صمد حاج جباری رئیس سازمان امور دانشجویان غیر ایرانی گفت: سازمان امور دانشجویان و اداره کل دانشجویان غیر ایرانی، بر اساس مصوبات کمیته متشکل حوزه‌ی دانشجویی، آموزشی، کنسولی وزارت خارجه، شرایط مراکز دانشگاهی را می‌سنجند تا در صورت تائید، حکم پذیرش دانشجوی غیر ایرانی این مراکز صادر شود. برخی دانشگاه‌ها به علت عدم وجود امکانات علمی، آموزشی، پژوهشی و دانشجویی و همچنین نبود کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های مجهز، هنوز مجوز اولیه را دریافت نکرده‌اند به همین علت درحال حاضر به دانشگاه‌های غیر انتفاعی مجوز داده نشده است.

فرصت طلایی برای پذیرفته شدگان دانشگاه علمی کاربردی 
عباس علایی نوین سرپرست معاونت بخش دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در راستای سیاست بومی گزینی و به منظور امکان تحصیل افراد در محل سکونت خود، کلیه پذیرفته شدگان دوره کاردانی فنی و دوره کاردانی حرفه‌ای و نیز دوره مهندسی فناوری و دوره کارشناسی حرفه‌ای مهر ماه 94 که موفق به ثبت نام در موعد مقرر در کد رشته قبولی نشده‌اند، می‌توانند از روز گذشته یکشنبه 3 آبان 94 لغایت جمعه 8 آبان 94 نسبت به ثبت نام مجدد بر اساس روند تعیین شده اقدام نمایند.

نشست روسای دانشگاه‌های برتر کشور در سفارت ایران در مسکو 
 رؤسای ۱۰ دانشگاه برتر کشور که برای عقد تفاهم نامه همکاری‌های علمی و گسترش روابط دانشگاهی با دانشگاه های روسیه در این کشور به سر می‌برند، شب گذشته در نشستی با حضور سفیر ایران در محل سفارت ایران در مسکو شرکت کردند.

این نخستین دیدار دو هیأت بزرگ دانشگاهی ایران و روسیه در این سطح در طول تاریخ دو کشور است.

ایران رتبه نخست شتاب علمی در منطقه را دارد 

صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان در مراسم معارفه رایزن جدید علمی جمهوری اسلامی ایران درشبه قاره هند در دهلی نو گفت: سرمایه گذاری کشور درسال های گذشته در زمینه تحصیلات تکمیلی، زمینه رشد علمی و فناوری کشور را فراهم کرده است.‌

وی افزود: هم اکنون کشور از نظر تولید علم نیز رتبه دوم منطقه را در اختیار دارد.

اعضای جدید هیات عالی تجدیدنظر وزارت علوم معرفی شدند 
با ابلاغ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط رئیس جمهور، نمایندگان این شورا برای عضویت در هیات عالی تجدیدنظر وزارت علوم معرفی شدند.

مطابق با مصوبه ابلاغی توسط رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر محمدعلی کی‌نژاد و حجة‌الاسلام والمسلمین دکتر سیدعلیرضا صدرحسینی به‌عنوان نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی برای عضویت در هیات عالی تجدیدنظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتخاب شدند.

قائم مقام ریاست دانشگاه پیام نور منصوب شد 
دکتر احمد اکبری طی حکمی از سوی دکتر رستمی ابوسعیدی به عنوان قائم مقام ریاست دانشگاه پیام نور منصوب شد.

دکتر احمد اکبری استاد تمام پایه ۴۰ بوده و دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه کرمان، کارشناسی ارشد در رشته مدیریت دانشگاه ایلی نویز غربی آمریکا و در رشته مهندسی اقتصاد کشاورزی از دانشگاه ایالتی آرکانزاس آمریکا و مدرک دکتری در رشته مهندسی اقتصاد کشاورزی از دانشگاه ایالتی اورگان آمریکا است.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۰۸ آبان ۱۳۹۴
نظارت بیشتر وزارت علوم بر تطابق رشته تحصیلی استاد و درس مورد تدریس ضروری است ,مثلا چرا استاد دانشگاه ازاد اراک با مدرک دکترای مهندسی کشاورزی گرایش آبیاری باید دروس کارشناسی ارشد مهندسی عمران گرایش خاک و پی را تدریس کند!؟!؟!؟!
آخرین اخبار