سفیر برزیل با معاون امور بین‌الملل دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کرد

معاون پژوهش، اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با سفیر برزیل در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی رضایی معاون پژوهش، اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل دبیرخانه مجمع، با "سانتیاگو ایرازابل مورائو" سفیر برزیل در تهران، دیدار و گفت‌وگو کرد.

رضایی در این دیدار با تشریح ساختار و جایگاه مجمع تشخیص مصلحت نظام و شأن سیاستگذاری این نهاد گفت: تعیین سیاست‌های کلان نظام یکی از وظایف مجمع است که با ابلاغ رهبر معظم انقلاب، جهت‌گیری و مسیر حرکت نظام را مشخص می‌سازد، این سیاستها توسط ارکان مختلف نظام اجرایی می‌شوند و مجمع تشخیص مصلحت بر حسن اجرای این سیاست ها نظارت می کند.

وی با اشاره به اهمیت اعزام هیات‌های کارشناسی میان دو کشور ادامه داد: توسعه روابط توسط نمایندگان دو کشور پیگیری خواهد شد و ما علاقمندیم برنامه ریزی های راهبردی برای این نوع همکاری‌ها، صورت بگیرد و بر اساس دستاوردهای این مناسبات، برنامه‌های اساسی مشترک طرح ریزی شود.

در این دیدار سفیر برزیل با اشاره به اهمیت گسترش روابط کشورش با دولت و ملت ایران گفت: برای ما خیلی اهمیت دارد که سطح روابط ایران و برزیل در سطحی باشد که شایسته این دو ملت است.

"سانتیاگو ایرازابل مورائو"  با اشاره به ظرفیت‌ها و ارائه آمارهایی از اقتصاد برزیل و موقعیت کشورش در آمریکای لاتین گفت: ما در پی آن هستیم که تبادل کالا و خدمات میان دو کشور را ارتقای چشمگیر بدهیم. البته هدف برزیل صرفا خرید و فروش بیشتر با ایران نیست بلکه ما به دنبال پی ریزی ارتباطات مستحکم در منطقه خاورمیانه و در جهان هستیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید
انتهای پیام/
برچسب ها: رضایی ، مجمع ، برزیل ، سفیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار