کنعاتی مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اجلاس احزاب آسیایی سال آینده در ایران برگزار می‌شود/ پیشنهاد راه‌اندازی میز احزاب در وزارت خارجه و مجمع تشخیص

این فعال اصولگرا گفت: اجلاس احزاب آسیایی سال آینده در ایران برگزار می‌شود

اجلاس احزاب آسیایی سال آینده در ایران برگزار می‌شود/ پیشنهاد راه‌اندازی میز احزاب در وزارت خارجه و مجمع تشخیص
حسین کنعانی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با برگزاری اجلاس آسیایی احزاب در ایران اظهار داشت: در سال 86 در دیدار کمیته اجرایی "ایکاپ" با ایت‌الله هاشمی رفسنجانی درخواست برگزاری یکی از اجلاس‌های احزاب آسیایی ایکاپ در ایران مطرح شد.

وی در ادامه افزود: همچنین در سال 2011 زمانی که بنده در کمیته اجرایی "ایکاپ" در مالزی بودم این درخواست تکرار شد تا ایران میزبان احزاب آسیایی باشد.

کنعانی‌مقدم با اشاره به اینکه در سفر اخیر حسن غفوری‌فرد رئیس خانه احزاب ایران به چین این موضوع نیز مجدد مطرح شد، ادامه داد: غفوری فرد پذیرفت که این موضوع در ایران پیگیری خواهد شد و در حال حاضر ایران داوطلب میزبانی احزاب آسیایی است.


این فعال اصولگرا با اشاره به 2 طرح پیشنهادی تصریح کرد: در حال حاضر احزاب در دنیا یکی از اهرم‌های مهم برای حل مناقشه میان کشورها هستند. همچنین از مقام مشورتی در سازمان ملل نیز برخوردارند.


وی در ادامه افزود: بسیاری از گزارش ها مبتنی بر حقوق بشر که برای ایران صادر می‌شود که در صورت حضور احزاب در مجامع بین‌المللی از این عمل جلوگیری و اطلاعات درستی ارائه و از مواضع ایران دفاع می شود.


کنعانی مقدم‌ با اشاره به اینکه دیپلماسی مردمی مسئولیتش با وزارت خارجه است، ادامه داد: احزاب از پتانسیل خوبی برخوردار هستند که با ایجاد میز احزاب در  مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزارت خارجه می‌توان میان احزاب ایران و احزاب خارجی ارتباط برقرار کرد.


این فعال اصولگرا با بیان اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام در موضوعات مختلف کمیته‌هایی را دارد، خاطر نشان کرد: در خصوص سیاست‌ کلان مصوباتی در جلسات مجمع صورت می گیرد که می توان از خانه احزاب یک نماینده مطلع نسبت به مسائل احزاب دعوت شود و یا کمیته‌‌ای در مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل شود تا به همگرایی احزاب کشور کمک کند.

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار