کرمان؛

130 کارمند شهرداری کرمان در آستانه بازنشستگی

شهردار کرمان با اشاره به 3000 نفر نیروی رسمی و قراردادی شهرداری گفت:حدود 130 نفر کارمند شهرداری که در شرف بازنشستگی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان مهندس علی بابایی افزود:این افراد براساس اولویت، بازنشسته می شوند تا بدنه‌ شهرداری، لاغرتر، چابک‌تر و کارشناسی‌تر شده و کارها بهتر پیش برود.

وی با بیان این که در شهرداری هرچه بخواهیم، می‌توانیم کار تعریف کنیم ،خاطرنشان کرد: طبق دستورالعمل سازمان شهرداری‌ها، کارهای شهرداری باید به‌صورت حجمی به بخش خصوصی واگذار شود؛ یعنی به جای این‌که شرکت‌های تامین نیرو، کارگر را در اختیار ما بگذارند تا فضای سبز را نگه‌داری کنیم و سپس حقوق کارگر را به شرکت پرداخت کنیم، فضای سبز و یا جمع‌آوری زباله را به شرکت‌ها واگذار می‌کنیم.

بابایی لاغر شدن بخش کارگری شهرداری و کار کردن کارگران شهرداری در قالب آیتم‌های حجمی در شرکت‌ها را ضروری دانست و افزود: از سوی سازمان شهرداری‌ها به واگذاری کارها به‌صورت حجمی به بخش خصوصی، مجبوریم و باید گام بزرگی به سمت چابک‌سازی شهرداری برداریم.

وی با اشاره به ورود سازمان بازرسی پارسال به این زمینه گفت: چون سازوکار آن در کرمان فراهم نبود، یک سال مهلت گرفتیم و امسال، باید چابک‌سازی در سیستم کارگری شهرداری اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.