نگاهی متفاوت به طبیعت با رنگ روغن و اکریلیک

آثار نقاشی مینا غفرانی در فرهنگسرای ارسباران میزبان هنردوستان است.

مینا غفرانی هنرمند نقاش در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایشگاهش در فرهنگسرای ارسباران گفت: تعداد 22 اثر با تکنیک رنگ روغن و اکریلیک در این مجموعه ارائه شده که عموماً در سال‌های 92 تا 94 کار شده است.

وی افزود: موضوع بیشتر تابلوها متوجه طبیعت و مناظر طبیعی است؛ اما با حال و هوایی متفاوت از آن چه تا کنون روی این موضوع کار شد. به این ترتیب که تعدادی از کارها کاملا ذهنی و تعدادی دیگر برگرفته از نگاه شخصی من به طبیعت است. در برخی تابلوها آن چه را که از تماشای طبیعت در ذهن داشتم، همراه با آن چیزی که دوست داشتم تلقین کرده و به تصویر درآوردم. رئال و اکسپرسیونیسم سبک‌هایی است که در این نمایشگاه از آن بهره برده‌ام.

وی خاطرنشان کرد: رنگ‌های سرد و رنگ‌های گرم هر دو در کارهای من به چشم می‌خورد؛ ولی احساس شخصی‌ام این است که بنفش، سبز و آبی رنگ غالب کارهاست؛ اما جالب این است که یکی از اساتید هنگام بازدید از نمایشگاه اعتقاد داشت که بژ و نارنجی بیشتر در کارهای من مشهود است.

وی ادامه داد: من وقتی که قلمو به دست می‌گیرم و کار می‌کنم به این که آیا مخاطب کار را بپسندد یا نه، فکر می‌کنم. چرا که اعتقاد دارم وقتی هنرمند خود با اثر ارتباط بگیرد و هنگام خلق اثر از کارش لذت ببرد، بی‌شک مخاطب هم با اثر ارتباط خواهد گرفت.

گفتنی است؛ این نمایشگاه تا 4 آذر در فرهنگسرای ارسباران ادامه خواهد داشت.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.