فروش 1.29 میلیارد دلاری بمب های هوشمند آمریکا به عربستان

آمریکا با فروش بمب های هوشمند به عربستان به ارزش 1.29 میلیارد دلار موافقت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز دوشنبه اعلام کرد وزارت خارجه این کشور با قرارداد فروش بمب های هوشمند به عربستان به ارزش یک میلیارد و دویست و نود میلیون دلار موافقت کرده است. فروش این تسلیحات در همسو با کمک های آمریکا به عربستان علیه آنچه گروه های شبه نظامی در یمن خوانده می شود، و نیز حملات هوایی ضد داعش انجام شده است.

آژانس همکاری های امنیتی- دفاعی پنتاگون که کار تسهیل فروش سلاح به کشورهای خارجی را انجام می دهد، روز جمعه به اعضای کنگره اعلام کرد با این قرارداد موافقت شده است.

آژانس همکاری های دفاعی-امنیتی پنتاگون اعلام کرد این قرارداد به "نیروی هوایی سلطنتی سعودی" کمک می کند درخواست های روز افزون سلاح برای مبارزه با تروریسم تأمین و این تسلیحات برای عملیات های آینده ذخیره شود.  

این سازمان در ادامه افزود: این قرارداد سبب کمک به حفظ روابط نظامی عربستان و آمریکا، بهبودی قدرت ریاض در همکاری با واشینگتن، افزایش توانایی این کشور در مقابله با خطرات منطقه ای و حفاظت از بزرگترین ذخیره نفتی جهان می شود. 

فروش این تسلیحات، نشان دهنده پایبندی اوباما به تقویت کمک های نظامی آمریکا به عربستان و کشورهای هم پیمان در شورای همکاری  خلیج فارس، پس از توافق هسته ای با ایران است. این قرارداد، شامل 22 هزار بمب هوشمند و چند منظوره، از جمله هزار بمب لیزری (GBU-10) است.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار