بهانه جدید آمریکایی ها برای راه ندادن مهاجران سوری

هفت ایالت آمریکا با این ادعا که پناهجویان سوری خطرناک هستند، مرزهای خود را بر روی آنها می‌بندند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، فرمانداران پنج ایالت دیگر آمریکا روز دوشنبه اعلام کردند اجازه نخواهند داد آوارگان سوری در ایالتهای آنها ساکن شوند.

پیش از این فرمانداران ایالتهای آلاباما و میشیگان نیز اعلام کرده بودند پذیرش آوارگان کشوری که درگیر جنگ است پس از حملات جمعه گذشته پاریس بسیار خطرناک است.

گرگ ابوت فرماندار ایالت تگزاس ، آسا هاچینسون فرماندار ایالت آرکانزاس ، مایک پنس فرماندار ایندیانا ،‌ بابی جیندالl فرماندار لوئیزیانا و فیل بریانت فرماندار می‌سی‌سی‌پی اعلام کردند ایالتهای آنها از تصمیم دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای پذیرش 10 هزار آواره سوری در سالهای آینده حمایت نمی کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز ، ابوت روز دوشنبه در نامه ای سرگشاده به رئیس جمهور آمریکا گفت :« تگزاس نمی تواند در هیچ برنامه ای که برای پذیرش آوارگان سوری آماده شده است مشارکت کند ، هر کدام از آنها می تواند با تروریسم مرتبط باشد.»

وی افزود :« نه شما و نه هیچ مسئول فدرال دیگر نمی تواند تضمین کند این آوارگان سوری در هیچ فعالیت تروریستی شرکت نخواهند کرد.»

کارشناسان حقوق می گویند توضیحی در خصوص قدرتی که فرمانداران ایالتها برای جلوگیری از پذیرش آوارگان در ایالتهای خود دارند وجود ندارد.

دبورا انکر استاد حقوق دانشگاه هاروارد و متخصص در مسائل مهاجرت گفت :« دولت فدرال در خصوص مهاجرت دارای قدرت و اختیار است ، اگر اجازه ورود به آوارگان سوری بدهد آنها در آمریکا خواهند بود.»

وی افزود :«مردم به مرز ایالت نمی روند، دولت فدرال می تواند آنها را بپذیرد.»

این درخواستها برای توقف پذیرش آوارگانی از سوریه پس از گذشت سه روز از حملات تروریستی پاریس که گفته می شود توسط سازمان (تکفیری صهیونیستی) داعش انجام شد و کشته شدن 129 نفر را به دنبال داشت مطرح می شود.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار