اولاند: فرانسه در شرایط جنگ است/ با تروریسم در عراق و سوریه خواهیم جنگید

رئیس‌جمهور فرانسه در سخنانی ضمن تأکید بر مبارزه با تروریسم اعلام کرد کشورش در حال جنگ علیه تروریست‌هایی است که نماینده هیچ تمدنی نیستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "الحدث"؛ "فرانسوا اولاند" -رئیس جمهور فرانسه- با سخنرانی در "ورسای" -پارلمان فرانسه- گفت: "فرانسه در شرایط جنگ است."

رئیس جمهور فرانسه در سخنرانی خود در پارلمان این کشور افزود: داعش به این علت با ما می جنگد که فرانسه حامی آزادی است. 

وی گفت: حملات اخیر پاریس، تجاوز به کشور ما و اقدامات جنگی بود. این حوادث، عملیات ارتش تروریستی علیه ارزش های فرانسوی بود. ملت فرانسه شجاع است و تسلیم نخواهد شد. تروریست ها می خواهند ملت فرانسه را بترسانند.

فرانسوا اولاند گفت: ما در حال جنگ تمدن ها نیستیم، زیرا ما در حال جنگ علیه تروریست‌هایی هستیم که نماینده هیچ تمدنی نیستند. 

اولاند افزود: در مبارزه با تروریسم به اندازه قاطعیت و قدرت باید صبر داشته باشیم.

وی تأکید کرد: تروریست‌های قاتل، بزدل هستند، زیرا به طرف افراد بیگناه تیراندازی می کنند. 

اولاند گفت: قربانیان حملات پاریس از نوزده کشور هستند. فرانسه بین قومیت ها و ادیان تفاوتی قائل نیست. حملات روز جمعه در سوریه برنامه‌ریزی شده بود.

رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد: فرانسه حملات خود علیه داعش را در سوریه تشدید خواهد کرد. از شورای امنیت خواستم تا قطعنامه جدیدی را برای مبارزه با تروریسم تصویب کند. روز پنج شنبه، ناوهواپیمابر شارل دوگل به طرف بخش شرقی دریای مدیترانه حرکت خواهد کرد تا در حملات علیه داعش مشارکت کند. ما با تروریسم در همه جا مبارزه خواهیم کرد.

فرانسوا اولاند گفت: دشمن ما در سوریه داعش است. بحران سوریه باید با راه حل سیاسی حل و فصل شود که بشار اسد در آن جایی نخواهد داشت. ما با تروریسم در عراق هم خواهیم جنگید. ما به دنبال مهار این گروه نیستیم، بلکه هدف ما نابودی آن است. سوریه به بزرگترین کارخانه تولید تروریسم در جهان تبدیل شده است.

وی در پارلمان این کشور گفت: فرانسه با همه از جمله ایران و ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس برای مبارزه با تروریسم گفتگو می‌کند. با باراک اوباما و ولادیمیر پوتین به زودی دیدار خواهم کرد تا تلاش ها در مبارزه با تروریسم در چارچوب یک ائتلاف، مشترک شود.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار