لیندسی گراهام: حملات هوایی در سوریه کافی نیست، باید حملات زمینی را آغاز کنیم

نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کرد واشینگتن و پاریس باید با تشدید اقدامات نظامی، پاسخی کوبنده‌ به حملات تروریستی فرانسه بدهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، «لیندسی گراهام،» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 آمریکا، امروز (دوشنبه) از دولت‌های آمریکا و فرانسه خواست با تشدید اقدامات نظامی در سوریه، پاسخی کوبنده به حملات خونین روز جمعه پاریس، بدهند.

گراهام در گفتگو با سی‌ان‌ان و خطاب به «فرانسوا اولاند،» رئیس‌جمهور فرانسه، اظهار داشت: «قلب من برای مردم و کشور شما جریحه‌دار شده است. شما به درستی علیه [داعش] اعلان جنگ کردید.»

با این حال، این نامزد جمهوری‌خواه، اقدام فرانسه را در اعزام 10 جنگنده بمب افکن برای هدف قرار دادن پایگاه گروه تروریستی داعش در شهر رقه، ناکافی دانست. گراهام از «باراک اوباما» و «فرانسوا اولاند،» رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه، خواست برای نابودی داعش نیروی زمینی به منطقه اعزام کنند.

 وی در ادامه مدعی شد: «ما در زمان جنگ جهانی دوم به توکیو و برلین رفتیم. باید برای شکست داعش در رقه، همین کار را از طریق تشکیل ائتلاف بین‌المللی به رهبری کشورهای عربی و همچنین ترکیه انجام دهیم.»

گراهام که پیش‌تر خواهان اعزام 10 هزار نیروی زمینی ارتش آمریکا به سوریه و عراق شده بود، مجدداً خواسته خود را مطرح کرد. وی در پایان مدعی شد: «اگر راهبرد خود را تغییر ندهیم و راهکار مناسبی را درپیش نگیریم، باید منتظر 11 سپتامبر دیگری باشیم.»
 
در حملات هماهنگ تروریستی جمعه شب در پاریس، دست کم 132 نفر کشته و بیش از 350 نفر زخمی شدند. گروه تروریستی داعش مسئولیت این اقدامات تروریستی را برعهده گرفته است.  وزارت دفاع فرانسه اعلام کرد  10 جنگنده بمب افکن این کشور یکشنبه با 20 بمب، پایگاه گروه تروریستی داعش را در «شهر رقه،» واقع در شمال سوریه، هدف قرار دادند.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار