تکمیلی/

تلفات سیل کشور به 21 کشته و مجروح افزایش یافت/ امدادرسانی به 2400 تن‎ تاکنون

بارندگی شدید که از روز گذشته بسیاری از استان‌های جنوبی را گرفتار کرده است، دست کم 21 کشته و مجروح برجای گذاشته است.

تلفات سیل در  استان به 2 تن رسید/ امدادرسانی به 2400 تن‎ تاکنون
ناصر چرخساز، رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح جزییات این خبر گفت: سیل از روز گذشته 9 استان را گرفتار کرده و تاکنون 2 کشته در استان بوشهر به همراه داشته است.

وی افزود: سیل در استان های هرمزگان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، بوشهر، فارس، قزوین و یزد 42 شهرستان را متاثر کرده و تاکنون به 2400 تن امدادرسانی شده است.

چرخساز در ادامه بیان داشت: 135 تیم عملیاتی در حال امدادرسانی به همطنان هستند و تخلیه آب از 160 واحد مسکونی انجام شده است.

رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر خاطر نشان کرد: همچنین 15 تن تاکنون اسکان اضطراری داده شده اند و  2 تن به مناطق امن منتقل شده اند.

امدادرسانی به 1000 نفر و رهاسازی 190 خودرو از برف‎

معاون عملیات سازمان امداد و نجات در گفتگو با خبرنگار ما، در تشریح جزییات این خبر گفت: 8 استان کشور شامل آذربایجان شرقی، غربی، اصفهان، البرز، فارس، قزوین، کردستان و کهکیلویه و بویر احمد در حال حاضر برف و کولاک را تجربه می کنند. ‎

وی افزود: تاکنون هلال احمر به 1000 تن از موطنان در این استانها امدادرسانی کرده است.‎

معاون عملیات سازمان امداد و نجات خاطر نشان کرد: همچنین 190 خودرو گرفتار در برف نیز رهاسازی شده است.‎

گفتنی است، کماکان 23 تیم عملیاتی در این 8 استان مشغول امدادرسانی به هموطنان هستند.

19 کشته مجروح در سیل کیش

دکتر مهران روشنمدير فني بيمارستان کيش از کشته و مجروح شدن 19 نفر در طوفان بامداد امروز در جزيره کيش خبرداد، گفت: 10 نفر از سرنشينان يک لنج ماهيگيري بدليل طوفان در حوالي جزيره کيش گرفتار شدند که قبل از غرق شدن کامل شش نفر توسط نيروهاي امدادي نجات يافته که يک نفر از آنان پس از 8 ساعت زنده از زير لنج غرق شده نجات يافت.

وي افزود:  نفر چهارم با شناي شش کيلومتري خود را به ساحل رساند ولي متاسفانه 3 نفر از سرنشينان، به همراه لنج غرق شدند.

اجساد غرق شده گان طوفان امروز کيش تا ساعاتي ديگر در بندرگاه جزيره تحويل نيروي انتظامي خواهد شد.

مرگ یک کودک در سیلاب

علیرضا حکمت معاون امداد ونجات هلال احمر فارس، اظهار داشت: امدادرسانی به مردم شهرستان‌های لار، لامرد و گراش از شهرستان‌های جنوبی استان فارس که در بارندگی‌ها دچار مشکل شده بودند از صبح امروز آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه علت اصلی بسیار از آبگرفتگی‌ها عدم لایروبی مناسب سطح جداول و مسیر رودخانه‌ها بوده است تصریح کرد: تیم‌های امداد و نجات با استفاده از پمپ‌های دستی و برقی در این سه شهرستان اقدام به تخلیه آب از خانه‌هایی کردند که دچار آبگرفتگی شده بود.

حکمت خاطرنشان کرد: متاسفانه صبح امروز در یکی از روستاهای اطراف شهرستان مهر نیز کودک پنج‌ساله‌ای که در مسیر یک رودخانه فصلی در حال بازی بود با افتادن در آب، فوت کرد.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان فارس تصریح کرد: در 12 ساعت گذشته بیش از 300 امدادگر در مناطق جنوبی استان فارس انجام و امدادگران نسبت به ارائه خدمات امدادی پرداخته‌اند.

حکمت با بیان اینکه از روزگذشته تا کنون نیز 25 عملیات امدادی توسط نیروهای امدادی هلال احمر استان فارس انجام شد که 23 مورد آن مربوط به آبگرفتگی بوده است افزود: یکی از این عملیات‌ها نیز مربوط به برف و کولاک در شهرستان آباده بود که به موقع خدمات امدادی لازم انجام شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار