سیل، 8 استان کشور را گرفتار کرد/ 2 مفقودی تاکنون

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر جزئیات عملیات سیل و آب‌گرفتگی و برف و کولاک 24 ساعت گذشته در کشور را تشریح کرد.

سید مصطفی مرتضوی سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: سیل و آب‌گرفتگی در 24 ساعت گذشته 3 استان خوزستان، کرمانشاه و گیلان را فرا گرفت.

وی افزود: بر اثر این حادثه 4 شهرستان مسجد سلیمان، جوان‌رود، سرپل ذهاب و آستارا متاثر و 14 شهر و روستا دچار آسیب دیدگی شدند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر تصریح کرد: امدادگران در 24 ساعت گذشته به 180 نفر از هموطنان امدادرسانی کرده و 6 مصدوم را به صورت سرپایی درمان کردند.

مرتضوی گفت: متاسفانه 2 نفر در مسجد سلیمان بر اثر سیل مفقود شده اند و جستجو ها برای یافتن آن‌ها ادامه دارد.

وی بیان کرد: همچنین در 24 ساعت گذشته از 7 واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفت و 12 تیم عملیاتی نیز به محل های سیل زده اعزام شده اند.

8 استان گرفتار سیل و آب‌گرفتگی و برف و کولاک(ساعت 12:00)

دکتر ناصر چرخساز با اعلام گزارش عملیات سیل و آب‌گرفتگی در ٢٤ ساعت گذشته، گفت: چهار شهرستان در سه استان خوزستان، کرمانشاه و گیلان از سیل و آب‌گرفتگی متاثر شده و بر این اساس 14 شهر و روستا آسیب دیدند.

وی با اشاره به امدادرسانی به ١٨٠ تن در سیل و آب‌گرفتگی، افزود: بر این اساس 6 تن از مصدومان سرپایی درمان شده و 2 تن نیز در مسجد سلیمان، روستای پرنوشته مفقود شدند که امدادرسانی و عملیات جست‌وجو مفقودین در مسجد سلیمان ادامه دارد.

رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به این که در عملیات امداد و نجات 24 ساعت گذشته 12 تیم شامل ٤٣ امدادگر و نجاتگر خدمت‌رسانی کردند، تصریح کرد: بر این اساس برای تخلیه آب از هفت واحد مسکونی پنج دستگاه  موتورپمپ به کار گرفته شد.

وی همچنین با اشاره به عملیات برف و کولاک در ٤٨ ساعت گذشته در پنج استان آذربایجان‌شرقی، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، زنجان و لرستان، عنوان کرد: بر این اساس امدادرسانی‌ها به ٢٠٠ تن از متاثران ارائه و 5 تن از خدمات اسکان اضطراری استفاده کرده و عملیات رهاسازی برای 38 دستگاه خودرو انجام شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار