واشینگتن پست: نتانیاهو در آمریکا به دنبال جلب توجه است

روزنامه واشینگتن پست معتقد است سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا با هدف جلب توجه صورت گرفته است.

واشینگتن پست: نتانیاهو در آمریکا به دنبال جلب توجه استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ واشینگتن پست در گزارشی به تحلیل سفر "بنیامین نتانیاهو،" نخست وزیر رژیم صهیونیستی، به آمریکا و دیدار با مقامات عالی رتبه سیاسی این کشور اشاره کرد و نوشت: نتانیاهو برای جلب نظر و کسب مقبولیت بیشتر به واشینگتن آمده است زیرا اینها را در تل‌آویو نمی‌یابد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ضیافت شام سالانه موسسه اینترپرایز آمریکا شرکت کرد و پس از دریافت جایزه " ایروینگ کریستول" اذعان کرد: تا به حال پیش نیامده است که در داخل اسرائیل جایزه‌ای دریافت کنم.

این حرف نتایاهو لبخند را بر روی لب مهمانان این ضیافت نشاند؛ اما نخست وزیر رژیم صهیونیستی مزاح نمی‌کرد. او به حقیقت بزرگی اشاره کرد. نتانیاهو در آمریکا محبوبیت بیشتری دارد تا در اراضی اشغالی. او از سوی دیپلمات‌های صهیونیست حمایت نمی‌شود؛ اما برخی لابی‌های آمریکایی حاضر به انجام هرکاری برای نتانیاهو هستند. 

نتانیاهو در این ضیافت شام توجه زیادی از سوی مهمانان کسب کرد،به او اجازه داده شد نزدیک به یک ساعت سخنرانی کند و جملاتش همواره با تایید حاضران همراه می‌شد. همزمان با استقبال مردان و زنان شیک‌پوشی که در هوای بارانی در انتظار دیدن نتانیاهو مقابل ساختمان موزه ملی واشینگتن بودند، دهها حامی فلسطین علیه او تظاهرات برپا کردند. "آرتور سی بروکز،" رئیس موسسه اینترپرایز آمریکا، رژیم صهیونیستی را خواهر ملت آمریکا معرفی کرد. برخی دیگر نیز سوالات مضحکی مانند "چرا اسرائیلی‌ها تا این اندازه عاشق آمریکایی‌ها هستند" و "چه رمزی در موفقیت و توسعه اقتصادی اسرائیل وجود دارد" از نتانیاهو پرسیدند.

اما حقیقت ماجرا این بود که تمام حامیان بنیامین نتانیاهو در ضیافت شام حضور داشتند و تلاش کردند به وی ثابت کنند حتی اگر "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، در برخی موارد به مخالفت با عقاید او بپردازد، آنها باز هم از نخست وزیر رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند. نتانیاهو نیز به این باور رسید که باوجود مخالفت‌های داخلی در اراضی اشغالی، هنوز از حمایت کامل لابی‌های آمریکایی برخوردار است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار