یاسوج ؛

مذاکره با چند شرکت خارجی برای ساخت ماهواره ملی انجام شده است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مذاکره و مقدمات لازم برای ساخت ماهواره ملی با رعایت تمامی استانداردهای بین المللی و حفظ شئونات و مسایل اخلاقی و شرایط فرهنگی جمهوری اسلامی با چند شرکت خارجی انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،محمود واعظی جمعه شب در جمع خبرنگاران کهگیلویه وبویراحمد افزود: چند شرکت مشاوره ای نیز در این راستا وارد عمل شده اند و آماده انعقاد قرارداد در این زمینه شده اند.

وی به شرایط پساتحریم و فرصت هایی که برجام در حوزه فناوری اطلاعات برای کشور به ارمغان آورده و اشتیاق روزافزون کشورها و شرکت های مختلف در این راستا گفت: شرایط و رویکرد های توسعه ای در کشور پس از مذاکرات هسته ای به طور کامل تغییر کرده است.

وی در زمینه میزان پهنای باند در کشور نیز گفت: پهنای باند در ایران تا قبل از شروع دولت یازدهم 620 مگابیت بر ثانیه بود که اکنون به بیش از دو هزار و 400 مگابیت برثانیه رسیده است.

واعظی اظهار کرد: یکی ازبرنامه های جدی وزارت ارتباطات و دولت یازدهم این است که پهنای باند را ظرف دو سال آینده به چهار هزار گیگابیت بر ثانیه برساند.

وی اظهار کرد: توسعه دولت الکترونیک بدون توسعه پهنای باند و شکوفایی و رونق کشور نیز بدون توسعه فناوری اطلاعات ممکن نخواهد بود.
وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین حمایت و تقویت شبکه های اجتماعی سالم را از برنامه های جدی این وزارتخانه دانست و تصریح کرد: خط قرمز نظام و دولت در مورد این شبکه ها رعایت مسایل اخلاقی و شئونات دینی و اسلامی در صفحات آنها است.

وی گفت: رویکرد دولت و تصمیم شورای عالی فضای مجازی نیز بر این امر استوار است تا زمانی که کاربران در صفحات این شبکه های اجتماعی از مسایل غیراخلاقی و خلاف عرف و شرع جمهوری اسلامی استفاده نمی کنند مورد حمایت خواهند بود.

واعظی با بیان اینکه برنامه ویژه دولت این است که تمامی جاده های اصلی کشور باید زیرپوشش شبکه تلفن همراه قرار گیرد، گفت: هم اکنون میانگین پوشش شبکه تلفن همراه در سطح جاده های اصلی 98درصد است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به خطرزا بودن و اثرهای سوء ناشی از تشعشع ها و پارازیت های مربوط به فرستنده های تلویزیونی نیز گفت: کمیته ویژه ای در این راستا تشکیل و مشغول بررسی و اعلام نظر نهایی در این راستا است.

واعظی افزود: این کمیته متشکل از نمایندگان و کارشناسانی از وزارتخانه ها و سازمان های مختلف از جمله بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان محیط زیست و سایر نهادهای مربوطه است.

وی یادآور شد: وزارت ارتباطات این موضوع را از حدود یک سال گذشته تاکنون نیز با دقت مورد رصد و بررسی قرار داده است.

واعظی افزود: نظر مقام معظم رهبری و شخص رئیس جمهور در زمینه آثار سوء و سرطانزا بودن تشعشع های فرستنده های تلویزیونی در کشور این است که چنانچه این کمیته تشخصیص دهد که اینگونه پارازیت ها و یا نویزپردازی ها مضر و سلامتی انسان را تهدید می کند باید تصمیم قاطعی حتی برای جمع آوری آنها در اسرع وقت صورت گیرد.

وی ابراز داشت: دولت و وزارت ارتباطات نیز منتظر تصمیم نهایی و کارشناسانه از سوی کمیته ویژه در این زمینه است.

وی با اشاره به برخی اقدام ها و فعالیت های وزارت ارتباطات نیز گفت: حدود هشت هزار روستا در سطح کشور به اینترنت پرسرعت متصل شده اند که با پیش بینی های انجام شده تا پایان سال به بیش از 25 هزار روستا خواهد رسید.

انتهای پیام /س
برچسب ها: مذاکره ، شرکت ، ماهواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.