یاسوج؛

توسعه زیرساخت های ارتباطی مناطق محروم اولویت دولت یازدهم است

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات گفت:توسعه زیرساخت های ارتباطی مناطق محروم اولویت دولت یازدهم است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، محمود واعظی در نشست شورای اداری شهرستان های گچساران و باشت افزود: بهبود آنتن دهی تلفن همراه و افزایش روستاهای زیرپوشش خدمات اینترنتی را از برنامه های دولت در مناطق محروم و دور دست است.

وی با یادآوری سیاست توسعه متوازن دولت تدبیر و امید اظهار کرد: در سال های گذشته بدون توجه به شاخص های محرومیت و عقب ماندگی در برخی مناطق بودجه کشور توزیع می شد، که این راهبرد در دولت یازدهم متحول شده است.

واعظی با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت های ارتباطی در جهان امروز تصریح کرد: دولت برنامه های مدونی برای ارتقای خدمات اینترنتی دارد که آن در را در مرزهای داخل و خارج از کشور دنبال می کند.

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات بیان کرد: در سال های اخیر به دلیل تحریم های ظالمانه دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران کمبودهای زیادی در بخش زیرساخت های ارتباطی بوده است.

وی با برشمردن مزایای توافق هسته ای ایران تصریح کرد: آثار برجام در بخش های مختلف اقتصادی در آینده نزدیک آثار خود را نشان خواهد داد.

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات گفت: همدلی خوبی بین دولت و مسئولان سایر قوه ها برای توسعه و آبادانی کشور وجود دارد.
واعظی ابراز کرد: 200 میلیارد ریال اعتبار برای تقویت زیرساخت های ارتباطی شهرستان های گچساران و باشت اختصاص یافته است.
وی بیان کرد: امسال 140 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت های ارتباطی گچساران هزینه شده است.

وی بیان کرد: تا پایان امسال 78 روستای این دو شهرستان به اینترنت متصل می شود. واعظی گفت: در سال جاری 18 روستای گچساران و باشت به اینترنت پرسرعت متصل شده است.

وی از در دست اجرا بودن طرح ساخت 111 کیلومتر شبکه فیبر نوری در گچساران و باشت خبر داد.

فرماندار گچساران گفت:زیرساخت های ارتباط تلفنی و اینترنتی این شهرستان نیازمند ساماندهی است.

عبدالرحیم رحیمی افزود: متصل نبودن 60 درصد از روستاهای گچساران به اینترنت،استفاده از کابل برای تلفن 90 درصد از دستگاه های اجرایی این شهرستان و وجود تعداد زیادی نقاط کور ارتباط تلفن همراه از کمبودهایی است که نیازمند تقویت است.

وی اظهار کرد: از مسافت یک ساعتی شهر دوگنبدان تا حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) 20 دقیقه آن آنتن دهی تلفن همراه بسیار ضعیف است.

فرماندار گچساران جمع آوری تلفن های ثابت را معضلی برای مسئولان در مناطق روستایی ذکر کرد.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: توسعه ، زیرساخت ، محروم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.