کمبود فیلمنامه اقتباسی قوی در سینمای ایران احساس می‌شود

چند سالی است که فیلم‌نامه اقتباسی قوی و قابل دفاع که از نظر مردم و منتقدان مورد تأیید باشد، در سینمای ایران بروز و ظهور نکرده است.

علی رحیمی بازیگر سینما و تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص استفاده از فیلمنامه‌های اقتباسی در سینمای ایران گفت: همان‌طور که می‌دانیم چند سالی است که فیلم‌نامه اقتباسی قوی و قابل دفاعی در سینمای ایران بروز و ظهور نکرده است یا اگر هم فیلم‌‌نامه‌ای با مضمون اقتباسی تهیه‌ و تولید شده، متأسفانه نتوانسته موفقیت خاصی را چه به لحاظ مخاطب عام و چه از منظر منتقدین سینما و ادبیات کسب کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه سال پیش برای من سالی خوب به لحاظ فعالیت هنری بود و توانستم در پروژه «پل خواب» به کارگردانی اکتای براهنی ایفای نقش کنم و این اتفاق برای من از دو جهت خوشایند و عالی بود. یکی اینکه با توجه به علاقه‌ام به فیلم‌نامه‌های اقتباسی توانسته بودم، در قصه‌ای بازی کنم که یک اقتباس تمام عیار از «جنایات و مکافات» داستایوفسکی بوده و با ظرافتی خاص و متبحرانه کاملاً ایرانیزه شده و الحق و الانصاف هر پلان آن با فکر و با نگاهی روان کاوانه به مسائل روز جامعه به رشته تحریر در آورده شده بود، دوم اینکه توانستم در کنار یکی از بزرگان تئاتر و سینمای ایران یعنی اکبر زنجانپور بازی کنم و همچنین رو در رو بازی کردن در برابر هومن سیدی و ساعد سهیلی که انصافاً رفاقت را در حق من تمام کردند، فرصتی مغتنم به شمار می‌آمد و خدا را شاکرم که توانستم از این فرصت به خوبی استفاده کنم و از آنها درس سینما بگیرم.

رحیمی در پایان خاطرنشان کرد: ان شاء الله امسال با فیلم‌های «پل خواب» و «دختر» و فیلم مستند سینمایی «شکارچی غیر مجاز در پارک ملی حیاط وحش کشته شد» به نویسندگی و کارگردانی عباس یوسفشاهی در جشنواره فیلم فجر حضور خواهم داشت و امیدوارم به افق‌های روشنی که مدنظر دارم برسم و آرزوی موفقیت برای تمام جوانان تازه وارد و مستعد به عرصه سینما دارم.

گفتنی است؛ علی رحیمی جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره تئاتر مقاومت در سال 1386 را دریافت کرده و در تله فیلم‌های «آسمان خاکی»، «پایان یک آغاز»، «هپروت»، «پل خواب»، «جنگل بان» و فیلم کوتاه «آخرین شانس» ایفای نقش کرده است.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.