گزارش وب سایت لیبرتی نیوز نو:

توافق ایران، مانند سیلی بر گونه اوباما نشسته است

به نوشته لیبرتی نیوز نو، پس از امضای توافق هسته‌ای ایران، برای اوباما هیچ دستاوردی حاصل نشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وب سایت «لیبرتی نیوز نو» در گزارشی نوشت: هنگام عقد توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی، دولت اوباما از مذاکره درباره سرنوشت شهروندان خود که به اتهام جاسوسی در این کشور زندانی هستند، سرباز زد. توجیه اوباما این بود که نمی‌خواهد با مطرح کردن مسائلی از این دست، مانع رسیدن به توافق اصلی شود.

به ادعای نگارنده این گزارش، توافقی که اوباما به آن دست یافت نه مانع غنی‌سازی اورانیوم ایران می‌شود و نه درهای این کشور را به روی کارشناسان بین‌المللی انرژی اتمی برای بازرسی سایت‌های مشکوک می‌گشاید. این توافق، تنها مانع از ادامه اجرای تحریم‌هایی می‌شود که در حال به زانو درآوردن اقتصاد ایران بود و میلیاردها دلار پول بلوکه شده این کشور را آزاد خواهد کرد.

در ادامه ادعا شده است: توافق مذکور برای اوباما تنها تکه کاغذی بی‌ارزش است که ایران با آزمایش موشک بالستیک عماد از آن تخطی کرد.

به ادعای این گزارش، ایران پس از توافق هسته‌ای، نه تنها به مکانی امن‌تر برای شهروندان آمریکایی‌ تبدیل نشده، بلکه اوضاع از سابق نیز بدتر است. بازداشت سیامک نمازی، مدیر بخش برنامه ریزی‌های استراتژیک شرکت نفتی «کرسنت،» که برای بهبود روابط دو کشور تلاش می‌کرد، شاهدی بر این مدعاست. دستگیری او نشان داد ایران سیاست ضد آمریکایی خود را حتی پس از توافق نیز تغییر نداده است. 

فرد آمریکایی دیگری که هم‌اکنون در زندان‌های این کشور به سر می‌برد، جیسون رضاییان، خبرنگار ایرانی آمریکایی روزنامه واشینگتن پست، است. مقامات ایران او را به جرم مدیریت یک شبکه جاسوسی علیه این کشور محاکمه کردند.

به ادعای نگارنده این گزارش: بسیاری امیدوار بودند پس از عقد توافق هسته‌ای ایران، افراد ذکر شده و کسانی مانند سعید عابدینی، کشیش مسیحی، و امیر حکمتی، تفنگدار سابق نیروی دریایی آمریکا، که در زندان‌های این کشور به سر می‌برند، آزاد شوند؛ اما چنین اتفاقی نیافتاد.

در پایان گزارش مذکور آمده است: این مسئله مانند سیلی بر گونه اوباما نشسته و نشانه خوبی برای حامیان توافق که تصور می‌کردند در نتیجه آن روابط ایران و غرب بهبود یابد، نیست.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار