انتقاد محمود عباس از جنایات اسرائیل در مسجدالاقصی

رئیس تشکیلات خودگردان در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل خواهان حمایت از ملت فلسطین در برابر اشغالگری اسرائیل شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه المیادین، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی خود در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل حمایت بین المللی از ملت فلسطین در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

عباس بار دیگر بر عملی شدن گزینه دو کشور تاکید کرد. وی این بار تریبون شورای حقوق بشر سازمان ملل را در ژنو برای تکرار مواضع خود شامل مخالفت با مقاومت غیر صلح آمیز علیه اشغالگران اسرائیلی، یادآوری جنایات اسرائیل علیه مسجدالاقصی و اراضی اشغالی، عملی شدن گزینه دو کشور و درخواست از جامعه بین المللی برای حمایت از فلسطینیان انتخاب کرد.

کارشناسان امور فلسطین بر این باورند درخواست عباس برای حمایت بین المللی از فلسطینیان به نتیجه نمی رسد به ویژه آنکه باید اعضای شورای امنیت با این درخواست موافقت کنند. در حالی که مقامات فلسطینی حضور عباس را در شورای حقوق بشر سازمان ملل در چارچوب حملات دیپلماتیک فلسطینیان علیه اسرائیل می دانند ولی شرکت کنندگان در این نشست اعلام کردند تنها سخنان عباس را شنیده اند و این شورا نمی تواند تاثیری بر تحولات فلسطینیان داشته باشد.

محمود عباس گفت: از جهان می خواهیم از ما حمایت کند. ما نمی توانیم این همه مجازات و حملات شهرک نشینیان و نظامیان اسرائیلی را تحمل کنیم. از جهان می خواهیم از ما حمایت کند. فلسطینیان می خواهند به آزادی و استقلال در سرزمین خود برسند و مانند هر ملت دیگری در جهان کشور خود را داشته باشند.

عثمان الحجه عضو سابق شورای حقوق بشر گفت: در صورتی که یکی از اعضای دائم شورای امنیت با درخواست محمود عباس مخالفت کند، درخواست حمایت بین المللی از ملت فلسطین به شکست می انجامد.

خبرنگار این شبکه افزود: در سخنرانی محمود عباس در ژنو مسئله جدیدی وجود نداشته است و وی خواسته سابق خود را در تشکیل دو کشور و حمایت بین المللی از ملت فلسطین تکرار کرد، خواسته ای که به نظر کارشناسان محقق نخواهد شد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار