تد کروز: مقامات ارشد حزب جمهوریخواه در ممانعت از توافق ایران کوتاهی کردند

نامزد جمهوریخواه انتخابات سال 2016 آمریکا از سوءمدیریت مقامات ارشد این حزب در ممانعت از توافق هسته ای ایران انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی «بریت بارت،» تد کروز، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آینده این کشور، در گفتگو با روزنامه صهیونیستی جروزالم پست از عزم خود برای ممانعت از اجرای توافق هسته‌ای ایران در صورت پیروزی در انتخابات سخن گفت. کروز همچنین از مقامات ارشد حزب جمهوری‌خواه به دلیل عمل نکردن به پیشنهادات او برای رد توافق هسته‌ای ایران انتقاد کرد.

 کروز گفت در نامه‌ای که به میچ مک کانل، سخنگوی جمهوری‌خواه سنای آمریکا، و جان بینر، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان این کشور، نوشت، درباره ارائه نشدن متن کامل توافق به کنگره برای بازنگری تذکر داد. به ادعای او در صورتی که کنگره به این مسئله می‌پرداخت، می‌توانست لغو تحریم‌های ایران را غیرقانونی اعلام کند.

او در نامه مذکور از اعضای کنگره درخواست کرده بود به بانک‌هایی که پول‌های بلوکه شده ایران را در اختیار دارند، درباره آزاد کردن آن‌ها هشدار دهند. کروز در نامه مذکور نوشته بود: «در صورتی که این بانک‌ها اقدام به آزاد کردن میلیاردها دلار پول بلوکه ‌شده ایران کنند، شریک جرم دولت آمریکا در سرپیچی از قوانین فدرال خواهند شد». دومین پیشنهاد او به کنگره، ممانعت از تخصیص هرگونه بودجه دولتی به منظور اجرای توافق ایران بود.
او در این مصاحبه بر موضع خود نسبت به توافق ایران تأکید و اعلام کرد از همه امکانات برای ممانعت از اجرای آن استفاده خواهد کرد و این اقدام را یکی از مهمترین اهداف کمپین انتخاباتی خود دانست.

این سناتور آمریکایی مدعی شد: در صورت پیروزی هیلاری کلینتون در انتخابات، شکی در دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای وجود ندارد و این کشور به طور قطع از آن برای نابودی آمریکا یا اسرائیل بهره خواهد برد.

کروز در پایان این مصاحبه با اشاره به شرایط در سرزمین‌های اشغالی ادعا کرد: توافق هسته‌ای ایران و در نتیجه آن اعتبار سیاسی و بهبود اقتصاد این کشور، از عوامل دخیل در ناآرامی‌های اخیر است.

کروز گفت: هفته گذشته وزارت امور خارجه آمریکا، اسرائیل را متهم به انجام اعمال تروریستی نسبت به مردم فلسطین کرد. به دلیل همین اظهارات وقیحانه جان کری، تاکنون دو بار خواستار استعفای وی شدم.

او از دولت آمریکا خواست رژیم صهیونیستی را وادار به امضای قرارداد صلح با فلسطین نکند و از حمایت مالی کاخ سفید از دولت محمود عباس به شدت انتقاد کرد.
 
انتهای پیام/
 
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار