تمرکز 80درصدی صنایع کشور در سه استان

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران گفت: در شرایطی که 80 درصد از صنایع کشور در سه استان متمرکز شده، جوانان جویای کار ناچارند برای بهره‌گیری از فرصت‌های شغلی هرچه بیشتر به سوی کلانشهرها سرازیر شوند.

تمرکز 80درصدی صنایع کشور در سه استان

سیاوش شهریور، مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری تهراندر گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به نقش حائز اهمیت اشتغالزایی در کاهش مهاجرت‌های بی‌رویه اظهار کرد: در شرایطی که 80 درصد از صنایع کشور در سه استان متمرکز شده و فرصت‌های شغلی در کلانشهرهایی همچون تهران، اصفهان، مشهد و... قابل مقایسه با بسیاری از مناطق زاگرس‌نشین نیست، مهار حجم انبوه مهاجرت‌ها برای برخورداری از فرصت‌های شغلی امکان‌پذیر به نظر نمی‌رسد.

وی افزود: به طور طبیعی، افزایش مهاجرت‌ها در گسترش حاشیه‌نشینی نیز تأثیرگذار خواهد بود و بهره‌گیری از امکانات مطلوب‌تر، رفاه، استقلال، معیشت و... از مؤلفه‌هایی است که انگیزه مهاجرت را تشدید می‌کند.

شهریور گفت: مهاجرت فی النفسه امری مذموم و غیرطبیعی نیست و همواره در طول تاریخ مهاجرت جزء لاینفک زندگی جوامع بشری بوده اما بی‌رویه بودن و خارج شدن این موضوع از تعادل، می‌تواند مُنتج به نارسایی‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی خاص به خود شود.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران عنوان کرد: تزریق و ایجاد امکانات در مناطق حاشیه‌نشین از مؤلفه‌های حائز اهمیتی است که باید مورد توجه قرار گیرد، در غیر اینصورت فرزندان متولد شده در چنین محدوده‌هایی، با بحران‌های هویتی مواجه می‌شوند.

شهریور یادآور شد: برای مقابله و مهار حاشیه‌نشینی نمی‌توان به نسخه‌ای واحد بسنده کرد، حاشیه‌نشینی یک بیماری تاریخی و اجتماعی است که رفع و بهبود آن با همیاری و همگرایی فراگیر بین نهادها و مجموعه‌های زیربط فعال در این حوزه، تحقق می‌یابد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار