توسعه طرح‌های آبیاری تحت فشار در دستور کار جهاد کشاورزی شهریار

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان شهریار از تقویت و توسعه طرح‌های آبیاری تحت فشار و گسترش شیوه‌های نوین آبیاری در اراضی کشاروزی این منطقه به عنوان اصلی‌ترین دستور کار مجموعه مذکور در شهریار خبر داد.

سید حامد امیر آبادی، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان شهریار در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ظرفیت‌های متعدد و بالقوه این منطقه اظهار کرد: بحران آبی یکی از جدیترین‌ معضلات و چالش‌های پیش رو در شهرستان شهریار به شمار می‌رود و اتخاذ تدابیر و راهکارهای ویژه برای مدیریت آن و بدون رفت از محدودیت‌های آبی موجود، ضرورتی اجتناب ناپذیر محسوب می‌شود.
 
 وی افزود: تجهیز و توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در باغات و اراضی شهریار امری است که در مدیریت بهنیه مصرف آب تاثیر بسزایی ایفا می‌کند.
 
 امیر آبادی گفت: تا ابتدای سال جاری 1 هزار و 700 هکتار از اراضی این شهرستان زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفت و پوشش 1 هزار و 700 هکتار دیگر از باغات و زمین‌های کشاورزی منطقه مذکور از اولویت‌هایی است که در دستور کار مجموعه مذکور قرار دارد.
 
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان شهریار عنوان کرد: حمایت‌های ویژه و بسیار موثری از سوی دولت برای گروه‌هایی که متر صد تجهیز اراضی کشاورزی خود به سیستم‌های آبیاری تحت فشار هستند ارائه می‌شود.
 
امیر آبادی با بیان ارائه تسهیلات باعوض 85 درصدی یاد آور شد: در چنین شرایطی انتظار می‌رود فعالان عرصه کشاورزی و باغداری با عزمی جدی برای تعبیه چنین سیستم‌هایی در اراضی زارعی خود اقدام کنند و امیدواریم پیرو برنامه‌ریزی‌های طراحی شده شهرستان شهریار به الگویی برجسته در بخش آبیاری نوین استان تهران مبدل شود.

انتهای پیام/


براي آگاهي از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار