لفاظی مقام سابق صهیونیست: ايران تهديدی بزرگ برای خاورميانه است

نماینده سابق رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، در ادعایی بی اساس گفت ایران تهدیدی بزرگ نه تنها برای این رژیم، بلکه برای کل منطقه است.

ادعای مقام سابق صهیونیست: ايران تهديدی بزرگ برای خاورميانه استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی بلومبرگ، نماینده سابق رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد ایران را تهدیدی عظیم برای خاورمیانه دانست. 

ران پروسور در مصاحبه با چارلی رز از این شبکه گفت: «به نظر من معیار‌ها در سطح بین المللی و در سازمان ملل متحد درباره اسرائیل نه فقط دوگانه، بلکه سه گانه است. در واقع برخورد با اسرائیل کاملا متفاوت با بقیه کشورهاست. در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ماده‌ای قانونی وجود دارد که به نقض حقوق بشر در سراسر جهان نظارت می‌کند. در بند هفتم این ماده قانونی، فقط از اسرائیل نام برده شده است. این بدان معناست که اسرائیل حتی از نظر حقوق بشر در سطح کره شمالی و لیبی و سوریه هم قرار نمی‌گیرد.» 

وی در ادامه مدعی شد: «متاسفانه در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد دورویی و جانبداری نظاممند علیه اسرائیل وجود دارد. حتی در کنفرانسی درباره وضع زنان، تنها کشوری که محکوم می‌شود اسرائیل است و عربستان سعودی یا افغانستان یا ایران در این خصوص محکوم نمی‌شوند. این در حالی است که اسرائیل در کنار کشورهایی مثل آمریکا و دیگر کشورهای غربی برای ارزشهایی مثل آزادی مبارزه می‌کند.» 

پروسور درباره گفتگوهای صلح با فلسطینیان گفت: «همه نخست وزیران اسرائیل آمادگی خود را برای گفتگوهای صلح اعلام می‌کردند و در این خصوص طرح پیشنهاد می‌کردند و دست آخر نیز جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، چنین طرحی را پیشنهاد کرده است اما طرف فلسطینی تمایلی به گفتگوهای جدی نشان نداده است. نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با چالشهای زیادی روبروست. 

وی در ادامه گفت: «هم اکنون ما شاهد فروپاشی و تجزیه کشورهای منطقه جلوی چشمانمان هستیم. لیبی، سوریه، یمن و عراق همگی درگیر جنگ و بحران هستند. در چنین شرایطی بازیگران غیردولتی مثل حماس و حزب الله و بوکوحرام اوضاع را به کنترل خود در می‌آورند و دولتهای مرکزی سقوط می‌کنند. ما دائما تلاش می‌کنیم با فلسطینیان گفتگو کنیم. ما در سازمان ملل متحد مشاهده کرده‌ایم فلسطینیان یاد گرفته‌اند به جای اینکه مستقیما با ما گفتگو کنند، برایشان راحت‌تر است ما را دور بزنند و به سازمان ملل متحد مراجعه کنند در حالی که مشکل موجود، میان رام الله و تل آویو است. 

این مقام سابق صهیونیست در ادامه ادعاهای خود گفت: در واقع فلسطینیان به این نتیجه رسیده‌اند هر چه درباره مذاکرات صلح نه بگویند، با حمایت بیشتری در عرصه بین المللی روبرو می‌شوند. به نظر من تنها راه بازگرداندن آن‌ها به میز مذاکرات این است که با جدیت به آن‌ها بگوییم فقط یک راه وجود دارد و آن گفتگوی مستقیم با اسرائیل است و با وجود دشواری این مسیر باید آن را انتخاب کنند.» 

چارلی رز گفت: در گفتگویی که با نتانیاهو داشتم، به نظر نمی‌رسید گفتگو با فلسطینیان و صلح با آن‌ها اولویت اصلی او باشد بلکه اولویت اصلی او ایران است. به نظر می‌رسد نگرانی او درباره ایران بیشتر از این است که بخواهد دنبال صلح با فلسطینیان باشد؟ 

پروسور ادعا کرد «قطعا ایران تهدیدی عظیم نه فقط برای اسرائیل بلکه برای کل منطقه است. اما مسئله فلسطین همچنان موضوعی اصلی برای همه اسرائیلیهاست و این مسئله کاملا روشن است. ما به صلح با فلسطینیان و همسایگان عرب خود نیاز داریم. اما این صلح نباید صلحی باشد که اسرائیل را به خطر بیندازد و مشکلات بیشتری را برای امنیت اسرائیل ایجاد کند. نمونه بارز این مسئله غزه است که با عقب نشینی از آن، خطرات آن برای اسرائیل بیشتر شده است.»


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار