حمایت سفیر انگلیس در سازمان ملل از جنایات رژیم صهیونیستی

سفیر انگلیس در سازمان ملل متحد بار دیگر از رژیم صهیونیستی و جنایات آن علیه فلسطینیان دفاع کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی دولت انگلیس، متیو رایکرافت، سفیر انگلیس در سازمان ملل متحد در نشست علنی شورای امنیت درباره خاورمیانه، تلاش برای کاهش خشونت ها بین رژیم صهیونیستی و فلسطینیان را خواستار شد.

رایکرافت مدعی شد: ما همه انسان و برابر هستیم. این حرف اوری رزکن، شهروند اسرائیلی است که هفته گذشته به ضرب چاقو کشته شد. او در یک سوپرمارکت و در حالی هدف حمله قرار گرفت که در کنار همکار عرب خود کار می کرد.

سفیر انگلیس در شورای امنیت افزود: اوری فقط یکی از قربانیان ادامه خشونت و حملات تروریستی در سراسر اسرائیل و سرزمین های فلسطینی اشغالی به شمار می رود.

رایکرافت تصریح کرد: همه ما در شورای امنیت سازمان ملل متحد ناامیدی ناشی از فقدان پیشرفت در جهت صلح را درک می کنیم. اما ما باید این پیام را با صراحت اعلام کنیم که نه ناامیدی و نه هیچ چیز دیگری نمی تواند توجیهی برای اینگونه حملات باشد.
 
وی گفت: دولت انگلیس هرگونه اقدام خشونت آمیز و تحریک آمیز را به شدت محکوم می کند، اینکه چه کسی چنین اقداماتی را انجام می دهد مهم نیست. ما معتقدیم طرفین درگیر باید درمورد وضع قدس شریف به توافق برسند و به آن پایبند باشند. آنها باید از هرگونه اقدام تحریک آمیز که می تواند منجر به تشدید خشونت و خصومت شود خودداری کند.

سفیر انگلیس در سازمان ملل متحد تاکید کرد: شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز باید در کاهش این تنش ها و آرام کردن اوضاع و همچنین کمک به تلاش ها برای دستیابی به یک صلح پایدار ایفای نقش کند. تلاش در جهت تحقق راه حل دو تشکیل دو کشور مستقل می تواند به پیشبرد این هدف کمک کند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار