انتقاد مقتدا صدر از مقامات مصری در بستن مسجد رأس الحسین(ع)

رئیس جریان صدر عراق در واکنش به اقدام دولت مصر در بستن مسجد رأس الحسین(ع)، این کار را حرکتی دیکتاتوری دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری «سومریه نیوز»، "مقتدا صدر،" رئیس جریان صدر عراق از تصمیم وزارت اوقاف مصر در بستن مسجد رأس الحسین (ع) در تاسوعا و عاشورای حسینی در قاهره انتقاد و این اقدام را حرکتی دیکتاتوری توصیف کرد و از موسسه الازهر نیز خواست مانع از این تصمیم شود.

مقتدا صدر در پاسخ به پرسش یکی از هوادارانش در این خصوص اعلام کرد: «بستن مقام امام حسین (ع) برای من یادآور بستن بیت المقدس به روی مسلمانان است. شتاب مقامات مصری برای بستن این مقام مقدس و امام عاشقان سرآغازی برای پایان آنها خواهد بود، همان طور که چنین پایانی در مناطق زیادی روی داده است. این دولت مصر نیست که درباره این مراسم تصمیم گیرنده باشد بلکه این مراسم ریشه در اسلام دارد و الازهر شریف باید مانع از این رفتارهای دیکتاتور مابانه شود.»

بر اساس این گزارش، مقتدا صدر از دوستداران آن امام (ع) نیز خواست «از رفتار ناشایستی که بهانه به دست آنها [مقامات مصری] برای بستن این مکان ها و مساجد می دهد، پرهیز کنند هر چند عشق و محبت به اهل بیت (ع) جرم نیست تا اقدامات قانونی علیه آنها اتخاذ شود.»

رئیس جریان صدر عراق تاکید کرد «چنین اقدامی سبب بازگشت تروریست ها به مصر و ایجاد فساد در آن خواهد شد. بنابراین، از چنین اقدامی باید پرهیز شود.»

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار