مقام فلسطینی: تنها راه برقراری صلح تشکیل کشور فلسطین است

عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین اعلام کرد رژیم صهیونیستی با تلاش خود برای تغییر اوضاع در مسجد‌الاقصی، اعتقادات و باورهای مردم را مخدوش می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، "حنان عشراوی،" عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین «ساف»، در نشست خبری در رام الله گفت: صهیونیست ها راه حل تشکیل دو کشور و شانس برقراری صلح را نابود می کنند. 

اسرائیل به عمد فرصت های صلح را با گسترش شهرک سازی، الحاق غیرقانونی بیت المقدس به مناطق اشغالی و کشتار نژادی در کرانه باختری از بین می برد. این رژیم به دنبال تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی است. 

عشراوی افزود: بیشتر شرکت کنندگان در تظاهرات از جوانان، دانشجویان و دانش آموزان فلسطینی هستند، زیرا از ادامه جنایت های اسرائیل خسته شده اند. 

بسیاری از حملات به اسرائیلی ها نتیجه ظلمی است که فلسطینی ها شاهد آن هستند یا برای گرفتن انتقام خون نزدیکانش است که به دست نظامیان اشغالگر کشته می شوند. شهرک نشینان اسرائیلی به راحتی از مجازات فرار می کنند. اسرائیل فراتر از قانون و بدون هیچ بازخواستی رفتار می کند. آتش زدن زنده زنده همه اعضای یک خانواده از جمله جنایت های اسرائیلی هاست که تاکنون بدون مجازات باقی مانده است. مقامات اسرائیلی می گویند می دانند چه کسانی عاملان این جنایت زشت هستند، اما حاضر به مجازات آنها نیستند. این قبیل اقدامات است که باعث تحریک افکار عمومی می شود.

 اسرائیل با تلاش خود برای تغییر اوضاع در مسجد الاقصی، اعتقادات و باورهای مردم را مخدوش می کند. بنابراین اسرائیلی ها به عمد اقدامات تحریک آمیز انجام دادند و اوضاع از کنترل خارج شد. ما همچنین شاهد بکارگیری لحن نفرت انگیزی، افراطی و ایدئولوژیک از طرف اسرائیلی ها هستیم. 

وی خاطر نشان کرد: تشکیلات خودگردان با فشارهای شدید و تبلیغات اسرائیل علیه خود روبروست. مقامات اسرائیلی اقدامات تحریک آمیز زیادی انجام می دهند و سخنان نژادپرستانه بیان می کنند و از مصونیت برخوردار هستند. آنها بر اساس انگیزه های صهیونیستی خود عمل می کنند. تنها راه برقراری صلح اجرای عدالت و تشکیل کشور فلسطین است. نسل جدید فلسطینی ها به اسرائیل می گوید ما تسلیم و تحقیر نخواهیم شد. بیشتر این جوانان تحصیل کرده هستند و درک می کنند زمان برقراری عدالت فرا رسیده است و ظلم، سرکوب و اشغالگری کافی است. فلسطینی ها هر چه هم که اشغالگری طولانی شود آن را نخواهند پذیرفت.

 این جوانان برای دستیابی به آزادی آماده مرگ هستند. آنها با نظامیان ارتش اسرائیل روبرو می شوند که از تجهیزات کامل و انواع سلاح ها برخوردار هستند. نبود هیچ چشم انداز سیاسی و نبود هیچ سازوکاری برای حمایت از فلسطینی ها این شرایط را ایجاد کرده است. 

این جوانان در شرایط حضور اشغالگران متولد شده اند و فقط زندگی در شرایط اسارت را تجربه کرده اند. این جوانان خواهان زندگی همراه با کرامت و آزادی در سرزمین مادری خود هستند. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار