جروزالم پست مدعی شد: سفر اشتاین‌مایر به ایران با شکست مواجه شد

پایگاه خبری جروزالم پست مدعی شد سفر وزیر امور خارجه آلمان به ایران سودی دربر نداشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛جروزالم پست در گزارشی به تحلیل سفر "فرانک اشتاین‌مایر،" وزیر امور خارجه آلمان، به ایران پرداخت و مدعی شد: اشتاین‌مایر در سفر به ایران چند هدف مهم منطقه‌ای و بین المللی را دنبال می‌کرد؛ اما با تکرار رفتار متعصب وطن‌پرستی، فشارهای داخلی و ستیزه‌جویی با اسرائیل، خیلی زود دریافت ایران جدید هیچ تفاوتی با ایران پیش از قبول لغو تحریم‌ها نکرده است.
 
اشتاین‌مایر در 12 سال گذشته فقط 2 بار به ایران سفر کرد. وی در دیدار با مقامات ایرانی اظهار داشت: امیدوار هستم ایران از نفوذ خود در منطقه برای حل بحران سوریه و برداشتن گامی جدی در جهت تغییر دولت در این کشور انجام دهد. آلمان بر حل دیپلماتیک بحران داخلی سوریه تاکید دارد.
 
در مقابل "حسین امیرعبداللهیان،" معاون وزیر امروخارجه ایران پاسخ داد: ایران در عراق و سوریه وظیفه مشاوره نظامی دارد و این کار را فقط در راستای درخواست هر دو کشور مذکور انجام می‌دهد. ایران به مشاوره خود در سوریه برای مبارزه با تروریست‌های داعش ادامه می‌دهد.
 
جروزالم پست با اشاره به همین موضوع مدعی شد اشتاین‌مایر در دیپلماسی با ایران شکست خورده است. مقامات ایرانی هیچ تغییری در نحوه رفتار سیاسی خود بوجود نیاورده‌اند و آلمان نباید انتظاری بیش از این داشته باشد. این پایگاه صهیونیستی در ادامه بخشی از نقد "کریستوف شولت،" مقاله‌نویس روزنامه اشپیگل را آورد که نوشته بود: دیپلماسی اشتاین‌مایر در قبال ایران دچار اشکالاتی است. او نباید به این زودی توافق هسته‌ای ایران را "تاریخی" می‌نامید، زیرا هنوز هیچ سیاستی در این کشور تغییر نکرده است. اشتباه است اگر تصور کنیم توافق هسته‌ای آغازگر تغییری در سیاست‌های داخلی و خارجی ایران خواهد بود.
 
جروزالم پست اشتاین‌مایر را به دلیل مطرح نکردن تهدید ایران برای رژیم صهیونیستی، مسائل حقوق بشر، انکار هولوکاست و... مورد انتقاد قرار داد زیرا مقامات صهیونیست به مطرح شدن مسائل امنیتی تل‌آویو از سوی اشتاین‌مایر امید زیادی بسته بودند؛ اما وی در سفر به ایران هیچ اشاره‌ای به مسائل مورد نگرانی رژیم صهیونیستی نکرد. وزیر خارجه آلمان در ازای انتقاد از ایران، "بنیامین نتانیاهو،" نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به دلیل مخالفت با توافق هسته‌ای مورد بازخواست قرار داد که شگفتی و عصبانیت مقامات صهیونیست را برانگیخت.
 
جروزالم پست در ادامه نوشت: همکاری‌های اقتصادی ایران و آلمان تا پیش از آغاز تحریم‌های اتحادیه اروپا در سال 2010 (1388) سالانه 5 میلیارد دلار بود و با برداشتن تحریم‌ها و تقویت همکاری‌های دو جانبه، این مبلغ چند برابر افزایش خواهد یافت.
 
پایگاه صهیونیستی جروزالم پست در پایان اینطور نتیجه‌گیری کرد که اشتاین‌مایر در سفر به ایران نشان داد سیاست خارجی آلمان سیر نزولی یافته است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار