پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته؛

از «روز واقعه» تئاتر شهر تا ردیف 94 مگاهرتز شبانه

در بسته فرهنگی آخر هفته به معرفی آثاری پرداخته‌ایم که آن‌ها هم رنگ محرم و سوگواری به خود گرفته‌اند.

شبه گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به مشغله کاری که همه ما به نوعی در طول هفته درگیر آن هستیم آخر هفته فرصت خوبی است برای پرداختن به کارهایی که در طول هفته فرصت آن را نداریم. این هفته مصادف شده با ایام محرم که پیشنهادهای این هفته مانند شهرمان کمی رنگ سیاهی به خود گرفته و رنگ خنده خود را باخته است اما با این حال سعی بر آن است تا آخر هفته متفاوتی نسبت به روزهای گذشته باشد تا با انرژی بیشتری شنبه را آغاز کنیم.


از «روز واقعه» تئاتر شهر تا ردیف «94 مگاهرتز شبانه

تئاتر هفته:

این روزها نمایش‌های ما هم بوی محرم به خودش گرفته است و با مضمون عشق به امام حسین (ع) به روی صحنه می‌رود.

«روز واقعه» عنوان نمایش‌نامه‌خوانی است که از 22 مهر ماه به کارگردانی محمدرحمانیان در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفته است و به مدت سه شب اجرا می‌شود.

نمایشنامه‌خوانی که از بازیگران آن می‌توان به اشکان خطیبی، مهتاب نصیرپور و سامان مظلومی اشاره کرد.

همچنین ترانه‌ پایانی این نمایش توسط علی زندوکیلی خوانده می‌شود. از طرفی نوشتن این نمایشنامه به قلم بهرام بیضایی خود نمایانگر بطن این اثر خواهد بود.



از «روز واقعه» تئاتر شهر تا ردیف «94 مگاهرتز شبانه

کتاب هفته:

به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم طرح ویژه‌ای برای دو کتاب در نظر گرفته شده است که مردم می‌توانند آن‌ها را از فروشگاه مجازی دانلود کنند.

این دو کتاب مرتبط با ایام محرم و عاشورا هستند. کتاب «مردان و رجزهایشان» اثر سید مهدی شجاعی است که حالا به صورت رایگان در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد. همچنین کتاب «عشق، ادب، اخلاص» که در آن مصاحبه‌هایی با مداحانی چون مهدی سلحشور، حاج صادق آهنگران، حاج مرتضی طاهری، نریمان پناهی و ... وجود دارد.

دانلود آسان و رایگان این دو کتاب که با این روزها همخوانی دارد، می‌تواند پیشنهادی مناسب برای آخر این هفته باشد.


از «روز واقعه» تئاتر شهر تا ردیف «94 مگاهرتز شبانه

موسیقی هفته:

این هفته را اختصاص می‌دهیم به رفتن و دیدن یک تعزیه‌خوانی مدرن. با فرارسیدن ایام عزاداری حضرت سید الشهدا (ع) کنسرت «اپرای عاشورا» در تالار وحدت برگزار می‌شود.

اپرایی که محتوای آن بر اساس واقعه عاشورا و اتفاقات سال 61 هجری قمری است و به گونه‌ای واقعه کربلا را برای مخاطبان روایت می‌کند.

نصیر حیدریان رهبر ارکستر «اپرای عاشورا» و بهزاد عبدی آهنگساز این کنسرت موسیقایی است که به مدت شش شب ساعت 21:30 در تالار وحدت برگزار می‌شود.


از «روز واقعه» تئاتر شهر تا ردیف «94 مگاهرتز شبانه

برنامه تلویزیونی هفته:

ویژه برنامه «بیرق سرخ» کاری از گروه کودک و نوجوان شبکه دو است که با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های قیام امام حسین (ع) در تربیت نوجوانان و تقویت روحیه حق جویی و حق طلبی در این گروه سنی تولید شده است. این برنامه هر روز ساعت 17 با اجرای حجت‌الاسلام اخوان پخش می‌شود و در این ایام می‌تواند انتخاب مناسبی باشد تا کودک و نوجوانان بیشتر با مفاهیم عاشورایی آشنا شوند.


از «روز واقعه» تئاتر شهر تا ردیف «94 مگاهرتز شبانه

برنامه رادیویی هفته:

در ماه محرم برنامه‌های ویژه‌ای برای رسانه‌های مختلف در نظر گرفته شده است که یکی از آنها مربوط به رادیو تهران موج اف ام ردیف 94 مگاهرتز است که به بررسی تاریخ رویداد عظیم عاشورا با حضور تاریخ‌‌دانان و کارشناسان مذهبی حوزه علمیه می‌پردازد. علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 21 الی 22:30 رادیوی خود را روی این شبکه و برنامه تنظیم کنند تا صحبت‌ کارشناسان را درباره این ایام بشنوند.




گزارش از: نیلوفر جوانشیر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار