پیشنهاد آخر هفته فرهنگی:

از لبخند رزمنده تا 175 غواص در پارک دانشجو

در بسته فرهنگی هفتگی به معرفی آثاری متناسب با هفته دفاع مقدس پرداخته و معرفی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به مشغله کاری که همه ما به نوعی در طول هفته درگیر آن هستیم، آخر هفته فرصت خوبی است برای پرداختن به کارهایی که در طول هفته وقت آن را نداریم، از جمله این کارها می‌تواند پرداختن به زمینه‌های مثل کتاب، موسیقی، تئاتر، رادیو و تلویزیون باشد. به همین منظور در بسته فرهنگی هفتگی، به معرفی آثاری در این زمینه‌ها می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آنها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهنمان را فارغ از افکار روزانه به این سوء آن سو بکشد.

مجموعه تلویزیونی 

با توجه به هفته دفاع مقدس که در آن قرار گرفته‌ایم «لبخند بزن رزمنده» که در 7 قسمت 45 دقیقه‌ای روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود، دلیلی برای انتخاب و معرفی آن شد. این برنامه با موضوع جنگ و حضور بسیجیان، نویسندگان و هنرمندانی حوزه دفاع مقدس تولید شده است. «لبخند بزن رزمنده» مناطق جنگی هشت سال دفاع مقدس را برای بینندگان تداعی می‌کند و به روایت خاطرات بسیجیان غواص گردان اخلاص از عملیات کربلای چهار می‌پردازد.

کتاب

به مناسبت هفته دفاع مقدس و کتاب‌هایی که با این مضمون برای عرضه در نمایشگاه فرانکفورت منتشر شده‌اند «عباس دست طلا» را می‌توان معرفی کرد که روایتی از زندگی حاج عباسعلی باقری است و تالیف آن توسط محبوبه معراجی‌پور ‌صورت گرفته که آن را در سال 1392 به ثبت رسانیده است.

تئاتر 

نمایش «دریا دلان» با محوریت 175 غواص در پارک دانشجو در حال اجرا است و داستان مادر شهیدی را روایت می‌کند که سال‌هاست در جستجوی فرزند خود است. «دریا دلان» جدید‌ترین نمایش کارگاه تئاتر خیابانی ایران محسوب می‌شود که هر روز تا پنجم مهر‌ماه ساعت 19:30 در پارک دانشجو به نویسندگی و کارگردانی: امیر‌حسین شفیعی اجرا می‌شود.

سینما

با توجه به اکران فیلم‌ها در هفته از اول مهر فیلم «دو دوست» ساخته حمید‌رضا قطبی روی پرده می‌رود. فیلمی که بر اساس یکی از رمان‌های ناهید طباطبایی که به همین نام نوشته شده، ساخته شده است. این فیلم به مضامینی چون بی‌عدالتی‌های اجتماعی و طبقاتی و نقد رفتار فردی و کتمان حقیقت می‌پردازد. همچنین حضور مهتاب کرامتی، باران کوثری، پگاه آهنگرانی و مصطفی زمانی خود انگیزه بیشتری است برای رفتن و دیدن این فیلم در آخر هفته، بدور از هر گونه مشغله کاری روزانه.

موسیقی 

برای تغییر فضای ذهنی آخر این هفته می‌توان به یک آلبوم پاپ از هنرمندان کشورمان که به تازگی در بازار موسیقی منتشر شد اشاره کرد. «تا نفس هست» عنوان سومین آلبوم شهرام شکوهی است که در این مدت توانسته مخاطبان خود را پیدا کند. از نکات مثبت این آلبوم می‌توان به تغییرات جزئی در مسیر پیشرفت وی، مسترینگ عالی و ضبط با کیفیت اصوات اشاره کرد. پس آخرین هفته فرصت مناسبی است تا با خریداری آن در کنار خانواده و دوستان به آهنگ‌های این اثر گوش کنیم و لذت ببریم.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار