76 هزار نیروی آموزش‌دیده آماده اجرای امر به معروف و نهی از منکر در کشور

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: در مرحله اول اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر از نیروهای آموزش‌دیده با چهار شرط آموزش، گزینش‌، سازماندهی و استفاده می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد زرگر، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در نشست خبری این ستاد که صبح امروز سه‌شنبه 21 مهر برگزار شد، اظهار داشت: وظیفه این ستاد در مقابل سازمان ها، نهادها و وزارتخانه ها فقط ایجاد هماهنگی و نظارت است و هیچ گونه مسئولیت اجرایی را عهده دار نیستیم.

وی ادامه داد: در مرحله اول اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر از نیروهای آموزش‌دیده با چهار شرط آموزش، گزینش‌، سازماندهی و استفاده می‌شوند که در ادارات و سازمان‌ها نزدیک به دو هزار نفر اعضای شورا در تهران و هشت‌هزار نفر در شهرستان‌ها به همراه سی‌هزار اعضای یاران معروف آماده اجرای قانون هستند و علاوه بر آن در شوراها، اصناف و هیات‌های مذهبی 35 هزار و 739 نفر از نیروهای مردمی، طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر هستند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد: بر اساس قانون، محور هماهنگی اجرای این فریضه الهی ستاد امر به معروف و نهی از منکر است و تمام مجموعه نظام در این رابطه باید با ستاد مذکور هماهنگ باشد.

وی در پاسخ به عده‌ای که طرح ارائه شده به مجلس برای قانون امر به معروف و نهی از منکر را فاقد کار کارشناسی و علمی می‌دانند، اظهار داشت: از سال 72 که ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شد، دغدغه اجرای اصل 8 قانون اساسی وجود داشت و از همان زمان تا کنون کار کارشناسی صورت گرفته است به طوری که علاوه بر بررسی‌های گذشته اخیرا با محوریت ائمه جمعه در سراسر کشور دو هزار ساعت روی طرح ارائه شده به مجلس کار شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین زرگر افزود: کمیسیون مشترکی متشکل از کمیسیون فرهنگی و قضایی در مجلس روی طرح مذکور کار کرد و در نهایت بعد از 35 سال قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس به تصویب رسید که در تاریخ 30/4/94 قانون رسمی شد.

وی قانونمند اصل 8 قانون اساسی با کارشناسی‌های دقیق و گسترده را از امتیازات قانون مذکور برشمرد و در پاسخ به این مسئله که چنین قانونی در کار قوا تداخل ایجاد می‌کند، بیان کرد: اگر در نظام جمهوری اسلامی نتوان بین قوا برای اجرای قانونی هماهنگی ایجاد کرد پس چگونه می‌شود مسئله‌ای را که نیازمند همکاری ده ارگان و سازمان دولتی است، اجرایی کرد؟

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه دستور‌العملی متشکل از 23 قانون توسط ستاد تهیه و به تصویب می‌رسد گفت: همکاری وزرا با این ستاد در اجرای قانون بسیار خوب بوده است ولی باید از ظرفیت مردمی در اجرای قانون امر به معروف استفاده کنیم چرا که در طول تاریخ انقلاب هر جا مردم کاری را به عهده گرفتند به بهترین نحو اجرا شده است.

وی ضمن تاکید بر اینکه تا کنون ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر هیچ گونه کار اجرایی انجام نداده است توضیح داد: قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر بسیج وظیفه اقدامات اجرایی را به عهده داشته که کاملا از این ستاد مجزا بوده است بنابراین نباید بین آنها اشتباه صورت گرفته و یکی فرض شوند.

حجت الاسلام و المسلمین زرگر در پایان در خصوص برنامه‌های هفته امر به معروف و نهی از منکر مصادف با اول تا هفتم محرم خاطرنشان کرد: جمعه 24 مهر ماه در سراسر کشور بعد از نماز جمعه راه‌پیمایی در حمایت از قانون امر به معروف و نهی از منکر برگزار می‌شود و در شش روز دیگر این هفته در استان‌های مختلف همایش‌هایی برای تقدیر از فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر اجرا خواهد شد که این مراسم در تهران روز یکشنبه در برج میلاد انجام می‌شود.




انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار