آیت‌الله خاتمی:

با تصویب و اجرای برجام هم آمریکا بر عهد خود پایبند نخواهد بود

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: فرهنگ عاشورایی، فرهنگ عزت و ذلت ناپذیری است و به وسیله آن حیات به دست خواهد آمد.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله سید احمد خاتمی در همایش بزرگ مبلغان اعزامی سازمان اوقاف در ماه محرم که در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد با بیان اینکه محرم و صفر از جمله فرصت های طلایی برای تبلیغ دین و نشر معارف اهل بیت(ع) به شمار می‌رود اظهار داشت: مبلغانی که در این ماه‌ها به مناطق مختلف اعزام می‌شوند در حقیقت علمداران دین، سرداران این عرصه محسوب می‌شوند.

وی افزود: روحانیت شیعه همواره دارای مأموریت‌های مهمی است که از آن جمله می‌توان به تلاش برای تحکیم عقاید اشاره کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمنان، مبانی اعتقادی را نشانه گرفته اند گفت: مکتب تشیع از مبانی محکمی برخوردار است که باید به آن پرداخت و با منطق و استدلال آنان را بیان کرد.

وی ادامه داد: لازم است سبک زندگی دینی در عرصه‌های گوناگون فردی، سیاسی و اجتماعی به طور جدی توسط روحانیت ترویج شود و این یکی دیگر از مأموریت‌های مبلغان است.

خاتمی خاطرنشان کرد: لازم است مطابق با نیازهای منطقه تبلیغی، به بیان سبک زندگی دینی بپردازیم زیرا امروزه، شبکه‌های بیگانه برای تغییر سبک زندگی دینی هجوم آورده‌اند.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه با شیوه‌های گوناگون به تبلیغ سبک زندگی دینی بپردازید، تاکید کرد: یکی از شیوه‌های مهم تبلیغ، منبر بوده و بسیار تأثیرگذار است اما نباید به آن اکتفا کرد زیرا تبلیغ چهره به چهره تاثیر به مراتب بیشتری دارد.
 
وی گفت: سومین مأموریت مهم روحانیت، دفاع از انقلاب اسلامی است زیرا امروز برخی بیان می‌کنند دوران انقلاب اسلامی به سر رسیده و به حکومت رسیده‌ایم اما رهبر معظم انقلاب این نوع تفکر را رد کرده و فرمودند که انقلاب همچنان باقی است و دشمنان در پی فرو ریختن آن هستند.

خاتمی با بیان اینکه دفاع از قانون اساسی، ولایت، خط امام راحل(ره) و مواضع مقام معظم رهبری دفاع از انقلاب اسلامی محسوب می‌شود تصریح کرد: رهبر انقلاب پس از موضوع برجام، در سخنرانی‌های متعدد به موضوع نفوذ آمریکا اشاره داشتند که یکی از این نفوذها، نفوذ فرهنگی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه باید برای جلوگیری از نفوذ فرهنگی دشمن برنامه‌ای مدون داشت افزود: فرهنگ‌سازی ایمان به وعده الهی، یکی از مباحث مهم و ضروری در ماه محرم است زیرا انقلاب با این فرهنگ به وجود آمد و تداوم یافت.

وی ادامه داد: امام راحل(ره) با این فرهنگ، انقلاب اسلامی ایران را آغاز و رهبر معظم انقلاب  با آن به پیش می‌روند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، دومین فرهنگ‌سازی ضروری محرم را بیان و شنیدن سخن مستند در جامعه عنوان کرد و گفت: امروز لازم است نسل خود را بیمه کنیم زیرا در فضای مجازی مباحث بسیاری منتشر می‌شود که با فرهنگ‌سازی سخن مستند می‌توان معضلات آن را رفع کرد.

وی با تأکید بر پرداختن به قول سدید، بیان داشت: پرداختن به شایعات و سخنان کذب، از جمله مباحثی است که امروزه بسیار مشاهده می‌شود؛ می‌بینیم که تهمت‌ها و سخنان ناروایی به مراجع و بزرگان در فضای مجازی نسبت داده می‌شود که از همین سخنان کذب نشأت می‌گیرد.

خاتمی با بیان اینکه فرهنگ نفرت از استکبار، سومین موضوعی است که ضروری است در ماه محرم به آن پرداخته شود خاطرنشان کرد: برجام هم تصویب شود، شعار مرگ بر آمریکا سر جای خود باقی است زیرا جنایات 60 ساله آمریکا، جبران شدنی نیستند یا جنایاتی که با چراغ سبز آمریکا در یمن، بحرین، سوریه، عراق و ... انجام می‌شود، توجیهی ندارند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه باید در منابر ماه محرم، جنایات آمریکا را به صورت مستند بیان کرد افزود: در طول 50 سال اخیر، آمریکا به 25 کشور جهان به صورت مستقیم و غیرمستقیم حمله کرده که نشان از رفتار تجاوزگری آنان دارد.

وی گفت: اگر برجام هم تصویب و اجرا شود، آنان بر عهد خود پایبند نیستند.

خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تبلیغ فرهنگ عاشورایی، ادامه داد: فرهنگ عاشورایی، فرهنگ عزت و ذلت ناپذیری است و به وسیله آن حیات به دست خواهد آمد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تبیین فرهنگ فرهنگ مقاومت و خستگی ناپذیری را مهم دانست و گفت: امروز برخی به دنبال خسته نشان دادن مردم و جامعه هستند که باید با آنان مقابله کرد.

وی به ضرورت بسط و توسعه فرهنگ ولایت‌مداری به عنوان اساسی‌ترین فرهنگی مورد نیاز جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: با شعار نمی‌توان ولایت مدار بود بلکه در عمل باید به آن پرداخت.







انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار