رئیس مجلس:

موضع گیری رهبری در حادثه منا عزتمندانه بود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: استقلال امروز ما مدیون خون شهداست.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، دکتر علی لاریجانی در آیین افتتاحیه نخستین کنگره شهدای استان چهارمحال و بختیاری در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد، با اشاره به فاجعه اندوهبار منا، بیانات و موضع گیری مقام معظم رهبری در این حادثه را بسیار عزتمندانه دانست و گفت: همه ملت ایران با موضع گیری ایشان در مورد حادثه منا احساس افتخار کردند.

وی عزت، سعادتمندی و سرافرازی جامعه را در گرو جهاد و شهادت دانست و افزود: استقلال امروز ما مدیون خون شهداست.

لاریجانی با بیان اینکه اگر جامعه ای لباس جهاد را از تن بیرون آورد، لباس خواری می پوشد اضافه کرد: تفاوت ایران با دیگر کشورها این است که لباس جهاد بر تن دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی روحیه استقامت، پایداری و استقلال در بین ملت را ایجاد کرد.

لاریجانی، مسأله شهادت و جهاد را مسأله اصلی برای حیات طیبه اسلامی بیان کرد و تصریح کرد: حتی زمانی که جنگ نباشد، جامعه اسلامی باید آماده باشد.

رئیس قوه مقننه با تاکید بر این که جامعه اسلامی یک جامعه فردی نیست، گفت: یک مسلمان واقعی نسبت به سرنوشت جامعه و امت اسلامی نگران است.

وی اظهار داشت: ما نمی توانیم بگوییم اینکه تروریست ها در عراق مردم را به خاک و خون می کشند به ما ربطی ندارد، چرا که این حرف با غیرت دینی و مسئولیت اسلامی سازگار نیست.

عضو شورای عالی امنیت ملی همچنین در ادامه با اشاره به مسایل مهم منطقه گفت: منطقه ما امروز بسیار آشفته شده و اکثر کشورها دچار آشفتگی هستند، خصوصاً که بعد از جریان تفکر منحط وهابیت، گروه های افراطی در منطقه، دست به سلاح برده و زندگی را برای مردم سخت کردند.

لاریجانی افزود: تا زمانی که اینها در منطقه باشند و کشورهای غربی از آنها حمایت کنند، منطقه آشفته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر تروریست ها را سر جای خود ننشانیم، امنیت کشور خودمان نیز به هم می ریزد.

وی با بیان اینکه ما امروز نسبت به مردم منطقه و مردم خودمان مسئولیت تاریخی داریم خاطرنشان کرد: باید با حفظ آراستگی معنوی و انقلابی خود، برای نجات مسلمانان گام برداریم.

رئیس قوه مقننه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به اقتصاد مقاومتی ادامه داد: اگر کسی در تولید سرمایه گذاری کند، همانند جهاد است که البته هنوز این گونه تحقق نیافته است.

لاریجانی با بیان اهمیت ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در جامعه افزود: یکی از آسیب های کنونی جامعه در بخش اقتصاد است.

وی با اشاره به وجود معادن بزرگ، نفت و گاز و همچنین نیروی انسانی متخصص و توانمند در ایران تأکید کرد: باید شرایط سرمایه گذاری در کشور فراهم شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا در کشور سرمایه گذاری نشود، اشتغال ایجاد نمی شود تصریح کرد: ادارات باید کوچک شوند و کارخانجات، کشاورزی و دامداری فعال شود.

لاریجانی اظهار داشت: ممکن است پول نفت را توزیع کنیم اما این کار موقتی است و نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه باعث ایجاد تورم می شود.

اجلاس افتتاحیه نخستین کنگره شهدای استان چهارمحال و بختیاری صبح امروز چهارشنبه 15 مهرماه با پیام مقام معظم رهبری و شرکت اقشار مردم و یک هزار و 500 میهمان از مقامات کشوری و لشگری در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار شد.

سردار سرلشگر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در این آیین سخنرانی کرد.

همایش های مرتبط با این کنگره از فردا پنج شنبه 16 مهر به مدت یک هفته و آیین اختتامیه روز چهارشنبه 22 مهر برگزار می شود.

استان چهارمحال و بختیاری 2 هزار و 437 شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

15 مهرماه سالروز سفر مقام معظم رهبری در سال 1371 به استان چهارمحال و بختیاری است.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.