شهرکرد؛

مراقب نفوذ فکری، فرهنگی و سیاسی دشمن باشیم

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: باید مراقب نفوذ فکری، فرهنگی و سیاسی دشمنان باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سردار سرلشگر پاسدار محمدعلی جعفری در آیین افتتاحیه نخستین کنگره شهدای استان چهارمحال و بختیاری در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد، با اشاره به طراحی چهار فتنه توسط آمریکایی ها و همراهانشان در منطقه و طرفداران داخلی آنها در طول 37 سال اخیر علیه انقلاب اسلامی گفت: جنگ تحمیلی اولین فتنه دشمن در برابر جمهوری اسلامی بود که از این میدان سربلند بیرون آمدیم.

وی افزود: هنوز از برکات حماسه ها و فداکاری های هشت سال دفاع مقدس بهره می بریم.

سرلشگر جعفری، فتنه دوم را حوادث کوی دانشگاه تهران در دهه دوم انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: این فتنه از سوی عده ای که با نفوذ در حاکمیت به دنبال توقف انقلاب اسلامی بودند، شکل گرفت اما با هوشیاری و بصیرت مردم، از این فتنه نیز عبور کردیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: فتنه 88 از دیگر فتنه های بسیار سخت و پیچیده دشمن با همان نگاه و هدف فتنه دهه دوم بود که با هوشیاری، بصیرت و روحیه انقلابی مردم و نهایتاً حماسه مردمی 9 دی خاتمه یافت.

وی در ادامه فشار دشمن به بهانه مسائل هسته ای بر کشور را چهارمین فتنه در مقابل انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: دشمن در این فتنه وارد فاز جدیدی شد اما امروز که مذاکرات به نتیجه رسیده و مسیر تصویب آن از سوی مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی دنبال می شود، باید مراقب نفوذ فکری، فرهنگی و سیاسی دشمنان به دنبال این توافقات باشیم.

سردار جعفری تأکید کرد: مراوده اقتصادی با کشورهای طرف مذاکره چنانچه وابستگی ایجاد نکند اشکال ندارد اما باید نسبت به نفوذ دشمن مواظبت کرد.

وی تصریح کرد: باید با فهم بالا از شرایط جدید، مراقب باشیم تا دشمن از این شرایط سوء استفاده نکند و مسیر انقلاب دچار انحراف نشود.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رخنه در باورهای انقلابی و دینی مردم را از تهدیدات بزرگ دشمن دانست و گفت: محور اساسی و اصلی در برابر این تهدیدات، ایستادگی و مقاومت در برابر زورگویی های دشمن است.

وی با اشاره به آیه 146 سوره مبارکه آل عمران تصریح کرد: هرگز نباید در برابر دشمنان از خود سستی نشان دهیم بلکه باید در برابر نظام سلطه ایستادگی کرد.

سرلشگر جعفری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دوران 8 سال دفاع مقدس افزود: حیات، عزت، اقتدار و عظمت ایران اسلامی به برکت خون شهداء حاصل شده است.

وی تأکید کرد: مسیر انقلاب اسلامی را تا ظهور حضرت صاحب العصر (عج) با تأسی به خون شهدا ادامه می دهیم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین کنگره ملی شهدای استان چهارمحال و بختیاری را چراغ راه آینده دانست و تصریح کرد: ما در این کنگره ها برای ادای حق شهیدان باید اصول، خط مشی، مسیر و اهداف این بزرگان را بشناسیم و آن را ادامه دهیم.

اجلاس افتتاحیه نخستین کنگره شهدای استان چهارمحال و بختیاری صبح امروز چهارشنبه 15 مهرماه با پیام مقام معظم رهبری و شرکت اقشار مردم و یک هزار و 500 میهمان از مقامات کشوری و لشگری در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار شد.

همایش های مرتبط با این کنگره از فردا پنج شنبه به مدت یک هفته و آیین اختتامیه چهارشنبه 22 مهر برگزار می شود.

استان چهارمحال و بختیاری 2 هزار و 437 شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

15 مهرماه سالروز سفر مقام معظم رهبری در سال 1371 به استان چهارمحال و بختیاری است.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.