کرمان؛

باآغاز ساخت تقاطع آزادی ترافیک این محدوده تغییر کرد

مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری کرمان با اشاره به آغاز ساخت تقاطع غیرهم‌سطح میدان «آزادی، گفت: طرح انحراف ترافیک میدان «آزادی» در سه فاز اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی شهرداری ،علی زنگی آبادی افزود: با توجه به وسعت طرح و موقعیت پروژه‌ی تقاطع غیرهم‌سطح میدان «آزادی» در مرکز شهر، برای اجرای این پروژه، مسیرهای منتهی به میدان «آزادی» به غیر از بولوار «صدوقی» (راه‌آهن) مسدود می‌شوند.

زنگی‌آبادی ادامه داد: طرح انحراف مسیر این پروژه در سه فاز انجام می‌شود که در فاز نخست، مسیر خیابان «بهمنیار» مسدود شده است.

وی بیان کرد: انحراف ترافیک این مسیر به این شکل است که خودروهایی که از شمال شهر کرمان از جمله خیابان‌های «24 آذر» و «اقبال» قصد عزیمت به سمت میدان «آزادی» دارند، با توجه به این‌که مسیر از سه‌راه زهره‌کرمانی مسدود شده است؛ بنابراین، باید به سمت «زهره‌کرمانی» راست‌گرد کنند.

وی گفت: خیابان «زهره‌کرمانی» هم به سمت تقاطع «امام‌جمعه» یک‌طرفه است، در وسط مسیر نیز تقاطع «لاری‌نجفی» (20 متری نادر) وجود دارد که شهروندان می‌توانند از سمت «20 متری نادر» به سمت بولوار «جمهوری» حرکت کنند و یا این‌که مسیر را تا تقاطع «امام‌جمعه» ادامه دهند و از تقاطع امام‌جمعه مسیر خیابان «فیروزه» تا چهارراه «فیروزه» که از سمت شمال به جنوب یک‌طرفه شده را طی کرده و وارد بولوار «صدوقی» شوند و مسیر را تا میدان «آزادی» طی کنند.

زنگی‌آبادی افزود: این مسیر برای افرادی است که می‌خواهند از شمال به سمت جنوب شهر حرکت کنند و یا از شمال شهر به خیابان شهید بهشتی دست‌رسی پیدا کنند.

وی ادامه داد: در تقاطع «زهره‌کرمانی» نیز چراغ فرماندهی حذف شده است؛ چراکه مسیر مستقیم یا گردش به چپ نداریم؛ بلکه خودروها از مسیر خیابان «اقبال» با راست‌گرد وارد «بهمنیار» می‌شوند و پس از آن، از طریق چپ‌گرد وارد «زهره‌کرمانی» خواهند شد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمان با بیان این‌که در فاز دوم خیابان استقلال از محدوده‌ی بیمارستان «سیدالشهدا» یا خیابان «تبریزچی» مسدود خواهد شد، گفت: برای افرادی که از سمت جنوب شهر از جمله پارک «مطهری» و خیابان‌های «مطهری‌غربی» و «خواجو» به سمت میدان «آزادی» در حرکت هستند، دو مسیر تعریف شده است.

زنگی‌آبادی افزود: در مسیر اول شهروندان می‌توانند از چهارراه «خواجو» به سمت پارک «نشاط» و چهارراه «فردوسی» حرکت کنند و از طریق بولوار «فردوسی» به سمت چهارراه «سمیه» بیایند و سپس از بولوار «جهاد» وارد مسیر فاز یک شوند.

وی ادامه داد: برای این‌که مسیر خیلی شلوغ نشود، ابتدای خیابان «خواجو» با توجه به عرض خوبی که دارد، دوطرفه خواهد بود، اما قطعه‌ی دوم خیابان «خواجو» به‌دلیل عرض کم، به سمت پارک «نشاط» و چهارراه «فردوسی» یک‌طرفه شده است.

زنگی‌آبادی بیان کرد: هم‌چنین شهروندان می‌توانند از تقاطع کوچه‌ی «آسیاباد» به سمت خیابان پروین اعتصامی حرکت کرده و از کوچه‌ی مجاور بیمارستان فاطمه‌زهرا( سلام‌‌الله‌علیها) به خیابان «شریعتی» دست‌رسی پیدا کنند؛ ضمن این‌که کوچه‌ی «آسیاباد شمالی» به سمت شمال نیز یک‌طرفه شده است.

وی افزود: برای افرادی هم که قصد حرکت به سمت غرب را دارند، دو مسیر تعریف شده که می‌توانند از مسیر خیابان «خواجو» به سمت چهارراه «فیروزه ابوذر» حرکت کنند و از طریق خیابان «فیروزه» وارد بولوار «صدوقی» شوند و مسیر را تا میدان «آزادی» طی کنند.

زنگی‌آبادی ادامه داد: در مسیر دوم نیز شهروندان می‌توانند از چهارراه «فیروزه ابوذر» عبور کنند و از انتهای خیابان «خواجو» از سه‌راه «دخانیات» وارد بولوار «صدوقی» شوند.

وی گفت: هم‌چنین افراد می‌توانند از چهارراه «خواجو» عبور کنند و از طریق خیابان «پروین اعتصامی غربی» که به سمت غرب یک‌طرفه شده، وارد خیابان «فیروزه» شوند و به سمت بولوار «شهید صدوقی» حرکت کنند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمان فاز سوم طرح انحراف مسیر میدان آزادی را مسدود کردن «بولوار جمهوری» دانست و گفت: بولوار «جمهوری» از چهارراه «امام‌جمعه» به سمت میدان «آزادی» مسدود خواهد شد.

زنگی‌آبادی افزود: در این مسیر به سمت میدان «آزادی»، فقط تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها حق عبور دارند.

وی ادامه داد: برای رفاه شهروندانی که با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی قصد عزیمت به فرودگاه، شهرک باهنر، شهرک مطهری و دیگر مقاصد غرب شهر را دارند، ابتدای بولوار «جمهوری» مسیر انحرافی با عنوان خط ویژه در نظر گرفتیم که تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها می‌توانند از چهارراه «امام‌جمعه» به سمت میدان «آزدادی» حرکت کنند و نرسیده به میدان «آزادی» از بریدگی‌ای که وسط رفوژ ایجاد شده، وارد لاین مقابل شوند و به سمت چهارراه «امام‌جمعه» برگردند.

زنگی‌آبادی گفت: برای خودروهایی که قصد دارند از سمت غرب به سمت میدان «آزادی» حرکت کنند، حدفاصل تقاطع «امام‌جمعه» به «فیروزه» که طول کمی دارد، به سمت جنوب (چهارراه فیروزه) یک‌طرفه و چراغ فرماندهی «فیروزه» هم حذف شده است؛ بنابراین، خودروها می‌توانند از طریق چپ‌گرد به سمت میدان «آزادی» حرکت کنند.

وی افزود: بولوار «شهید صدوقی»، تنها مسیری است که در این طرح به سمت میدان «آزادی» باز است و خروج آن نیز فقط از طریق خیابان «شهید بهشتی» است.

زنگی‌آبادی ادامه داد: فقط ربعِ جنوبی میدان «آزادیم باز است تا خودروهایی که از سمت غرب می‌آیند، بتوانند از این محدوده وارد خیابان شهید «بهشتی» و سپس «شریعتی» شوند.

وی در خصوص خط ویژه‌ی اتوبوس‌های مسیر میدان «آزادی» تا میدان «شهدا» هم گفت: اتوبوس‌ها هم‌چون گذشته در خط ویژه‌ی خیابان‌های «شریعتی» و «شهید بهشتی» حرکت می‌کنند؛ اما دیگر وارد خیابان «24 آذر» نمی‌شوند؛ بلکه دور میدان «آزادی» در ضلع شمال شرقی دور می‌زنند و دوباره وارد خیابان «شهید بهشتی» می‌شوند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمان در ادامه، ضمن عذرخواهی از شهروندان، از مردم به‌دلیل صبوری در اجرای پروژه تشکر کرد.

زنگی‌آبادی بر دقت بیش‌تر راننده‌ها به علایم راه‌نمای مسیر تاکید کرد و گفت: اگر راننده‌ها به تابلوها و علایم راه‌نمای مسیر توجه کنند، دچار سردرگمی نخواهند شد.

وی افزود: شهروندان عزیز می‌توانند با توجه به علایم، به‌راحتی مسیر خود را انتخاب کنند و به مقصد برسند.

زنگی‌آبادی هم‌چنین با بیان این‌که هم‌کاری با پلیس راهور به کاهش بار ترافیکی کمک می‌کنند، خطاب به شهروندان تاکید کرد: شهروندان در حد امکان از ورود به محدوده‌ی میدان «آزادی» خودداری کرده و برای رسیدن به مقصد از شعاع بزرگ‌تر به‌ویژه از مسیر بزرگ‌راه‌ها استفاده کنند.

وی افزود: شهروندان از معابر فرعی و کوچه‌های این محدوده نیز کم‌تر استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمان با بیان این‌که ساخت تقاطع غیرهم‌سطح میدان «آزادی» بین 22 تا 26 ماه طول خواهد کشید، گفت: بنابراین، مردم باید با صبوری از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: ترافیک ، آزادی ، تقاطع ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.