کرمان؛

برنامه ریزی بلند مدت برای آینده بهزیستی

قائم مقام شورای مناطق بهزیستی کشور گفت :باید در برنامه ریزیهای بهزیستی از روز مرگی و کسب صرفاً نتایج کوتاه مدت پرهیز کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان؛ و بنا به اعلام روابط عمومی بهزیستی ،دکتر جلو دار زاده در نشست شورای منطقه 2 کشوری بهزیستی که با حضور مدیران کل بهزیستی استانهای کرمان ، سیستان و بلوچستان ، خراسان جنوبی و خراسان رضوی در کرمان برگزار شد ، با اشاره به اینکه برای موفقیت در بهزیستی باید در برنامه ریزی ها پیش بینی آینده کرد و از روز مرگی و کسب نتایج صرفاً کوتاه مدت پرهیز کرد ،گفت : سازمان بهزیستی باید به این باور برسد که استانها می توانند مشکلات خود را مستقل حل کنند.

وی با بیان اینکه استانها باید برای حل مشکلات خود وارد عمل شوند، افزود: ادارات کل بهزیستی در استانها به عنوان پایه هایی مستحکم می توانند به رشد سازمان بهزیستی کمک کنند و با توجه به شرایط هر استان برنامه ریزی هایی برای انجام اقدامات تخصصی داشته باشند.

بهزیستی تنها مرجعی است که در موضوعات اجتماعی بصورت عمیق وارد شده است.

در این نشست صادق زاده مدیر کل بهزیستی استان کرمان و دبیر شورای منطقه ای 2 کشور نیز گفت : بهزیستی تنها مرجعی است در کشور که در موضوعات اجتماعی بصورت عمیق وارد شده است ، افزود: در هر استان باید نسبت به مسایل اجتماعی و آسیب های موجود در آن برنامه ریزی کرد و تا زمانی که مناطق مختلف کشور اختیار نقش آفرینی نداشته باشند مشکلات سازمان حل نخواهد شد.

مدیرکل بهزیستی کرمان راه پیشرفت سازمان بهزیستی در کشور را انجام برنامه های تخصصی ، پرهیز از حاشیه ، افزایش اطلاع رسانی و آگاه سازی به عموم دانست و اظهار داشت : انجام یکسری اقدامات پیشگیرانه در بحثهای آسیب های اجتماعی و جلوگیری از بروز معلولیت از طریق کشور زمانبر است اما می توان با پیگیری در استانها و هماهنگی با دستگاههای دیگر روند کاهش آسیب و تولد فرزند معلول را با سرعت بیشتری دنبال کرد .

صادق زاده از انجام تفاهم نامه های همکاری بهزیستی با دستگاههایی چون ثبت احوال ،آموزش و پرورش ، دانشگاهها و... در استان کرمان را از جمله مواردی عنوان کرد که در سطح استان با صرف هزینه کمتر، کاهش اتلاف وقت و با هماهنگی راحتر جهت انجام غربالگری های شنوایی ، بینایی سنجی و آموزش به مهارتهای زندگی به دانش آموزان و دانشجویان صورت گرفته است.

دبیر شورای منطقه ای 2 کشور اظهار امیدواری کرد تا با توجه به تقسیم استانها به مناطق مختلف و استفاده از نقطه نظرات گوناگون بتوان مشکلات استانها را بصورت منطقه ای حل و در مسیر ارائه خدمات تخصصی به جامعه هدف بیشتر تلاش کرد.

گفتنی است: در این نشست درخصوص دستور العمل کشوری ، چگونگی نظارت بر عملکرد مالی مراکز و خیریه ها ، تشکیلات جدید و چگونگی غلبه بر مشکلات اعتباری و نیروی انسانی ، آینده پژوهی سازمان و اختیارات قابل واگذاری به معاونین استانی و روسای شهرستانی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.