پناهیان: در آخرالزمان از فتنه کراهت نداشته باشید

این استاد اخلاق گفت: پیامبر(ص) می‌فرمایند در آخرالزمان از فتنه کراهت نداشته باشید چون منافقان خود را رسوا خواهند کرد و می‌توان گفت‌ آل‌سعود در این جریان خود را رسوا کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان حاضر در محل؛حجت‌السلام علی‌رضا پناهیان، استاد اخلاق صبح امروز پنجم مهر در سخنرانی خود در مدرسه عالی شهید مطهری اظهار داشت: اتفاقات حج امسال را می توان به دو صورت کلی حداقلی و حداکثری تحلیل کرد.

وی افزود: در تحلیل حداقلی می‌توان گفت که یک سوء مدیریت در کار بوده که حکام نالایق سعودی خود را رسوا کردند همانطور که حضرت امام(ره) در صحبت‌های خود آل‌سعود را کانون‌ فتنه به حساب می‌آوردند.

این استاد اخلاق ادامه داد: پیامبر(ص) می‌فرمایند در آخرالزمان از فتنه کراهت نداشته باشید چون منافقان خود را رسوا خواهند کرد و می‌توان گفت‌ آل‌سعود در این جریان خود را رسوا کرد و نشان داد کسی برای گوسفند‌چرانی هم آنها را انتخاب نمی‌کند.

وی تصریح کرد: اگر کسی از مراسم منا خبر داشته باشد و یک نگاه راهبردی به مناسک حج داشته باشد متوجه خواهد شد که این فاجعه نمی‌توانست به صورت اتفاقی صورت بگیرد.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه فاجعه منا یک فریاد بلند برای مسلمانان جهان بود که خود را آماده برای مقابله با کفر کنند، افزود: ما طلاب باید جلوتر از تمام مسلمانان آماده باشیم و صدای خون‌های ریخته شده را به مردم جهان برسانیم همانگونه که امام فرمودند در نوحه‌های عزاداری باید کوبنده آل سعود را محکوم کنیم.

وی اظهار داشت: در تحلیل دیگر می‌توان گفت در آیه کریمه قرآن کریم یک بار «اتقوا» بعد کلمه فتنه آمده است و در آن شاخصه فتنه را مشخص می‌کند که اگر جلوی فتنه را نگیریم مظلومان نیز در آتش خواهند سوخت، همان زمان که یمن را کوبیدند باید جلوی فتنه گرفته می‌شد اما گرفته نشد و این اتفاق تازه افتاد.

پناهیان یادآور شد: برخی از مسئولان منطقه در خصوص فاجعه منا صحبت‌های انقلابی انجام داده‌اند اما متاسفانه تعدادی از مسئولان ما موضع‌های انقلابی نگرفتند و در پایان می‌گفت این جریان نشان دهنده آن است که جهان اسلام باید آماده باشد و ان شاء الله این جریان به ظهور امام عصر(عج) منتهی شود.

گفتنی است، در این مراسم آیت‌الله امامی کاشانی امام جمعه تهران، آیت‌الله رشاد رئیس حوزه‌های علمیه تهران، حجت‌الاسلام علی‌اکبری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد و جمعی از طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه حضور داشتند.






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار