پاسداشت شعر و ادب پارسی در شبی بارانی

کنسرت گروه موسیقی «میراث» به مناسبت بزرگداشت روز شعر و ادب پارسی در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

به گزارش خبرنگارحوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کنسرت گروه موسیقی میراث یه سرپرستی آرش قاسمی و با خوانندگی  بامداد فلاحتی در روزهای 26 و27 شهریور ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

اعضای گروه میراث پس از تاخیری کوتاه در میان تشویق حضار به روی استیج آمدند و بامداد فلاحتی خواننده‌ی این گروه ضمن خوشامد گویی به حضار کنسرت را با خواندن بیتی از غزلیات سعدی آغاز کرد.

اولین قطعه‌ای که در این کنسرت اجرا شد تصنیفی به نام «عاشقی بر من» از دیوان شمس بود که مورد استقبال قرار گرفت.

پس ازآن تصنیفی بی‌کلام به نام «لیلی و مجنون» از ساخته‌های آرش قاسمی و هم چنین تصنیف «باز فرود آمدیم» و «دولت عشق» اجرا شد.

بخش نخست این کنسرت با اجرای پر شور قطعه‌ی معروف «ای کاروان» از ساخته های فریدون شهبازیان به پایان رسید.

فلاحتی خواننده‌ی میراث ضمن ابراز خوشحالی از حضور میهمانان ویژه‌ی این کنسرت از رونمایی آلبوم جدید این گروه به نام «گوهر افشان» در روز هشتم مهر ماه مصادف با زادروز مولانا خبرداد و افزود: موسیقی اصیل ایرانی نیاز به حمایت دارد و ما امیواریم بتوانیم تاریخ و فرهنگ و تمدن ایرانی را با این موسیقی به دنیا نشان دهیم.

بخش دوم و پایانی برنامه با تصنیف «دلا امشب سفر دارم» آغاز شد و با اجرای پرشور غزل «باز فرود آمدیم» و چند غزل دیگر از دیوان شمس و همچنین یک دوبیتی از «باباطاهر» ادامه یافت.

قطعه‌ای «پیش بیا» از قیصر امین پور نیز از قطعاتی بود که مورد استقبال حضار قرار گرفت.

این گروه اجرای خود را با تصنیف «ای ایران» به پایان رساند.

لازم به ذکر است به دلیل بارش باران سازهای اعضای گروه دچار رطوبت شده بود و هم چنین عدم نورپردازی و صدا برداری مناسب اجرا را برای آن ها کمی مشکل کرده بود اما با این حال اعضای گروه توانستند بر این مشکلات غلبه کنند و اجرای به یاد ماندنی در شبی بارانی داشته باشند.

گروه موسیقی میراث در آخرین شب اجرای خود میزبان چهره هایی از جمله فریدون شهبازیان، علیرضا منصوریان،پرستو صالحی و کوروش سلیمانی بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار