"حمید خزاعی" در نشست کنسرت گروه میراث عنوان کرد:

برگزاري تور کنسرت‌های گروه "میراث" در سال آینده/ شاهنامه‌خوانی نکته‌ی ارزشمند موجود در کنسرت گروه "میراث"

تور کنسرت‌های گروه میراث به خوانندگی "حمید خزاعی" و سرپرستی و آهنگسازی "آرش قاسمي" سال 92 در سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه  موسیقی باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست کنسرت گروه موسیقی میراث فرهنگی، "حمید خزاعی" خواننده گروه "میراث" در این نشست گفت: به دلیل اینکه فعالیت در حوزه شاهنامه فعالیت سنگینی بود تصمیم گرفتیم با یک گروه شاهنامه‌خوان این حرکت را دنبال کنیم.
وی ادامه داد: در کنسرت گروه "میراث" كه 17 اسفند ساعت 20 در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود، "ژاله صادقیان" به عنوان گوینده متن گروه بخش‌های مختلف شاهنامه را به یکدیگر وصل می‌کند. 
وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته کنسرت گروه میراث پیش از سال 92 تنها يكبار در تاریخ 17 اسفند برگزار می‌شود که علاوه بر این تاریخ و طبق همکاری صورت گرفته با "پیروز ارجمند" مدیریت جدید حوزه هنری قرار است کنسرت گروه میراث در سال 92 به صورت تور در سراسر کشور برگزار شود.
"آرش قاسمی سرپرست و آهنگساز گروه اظهار داشت: در اجرا قرار نیست تنها راجع به حماسه صحبت کنیم بلکه گاهی از ادبیات تعلیمی و داستان‌های عاشقانه‌ی شاهنامه نیز سخن به میان می‌آوریم.
وی ادامه داد: در این کنسرت شکل آهنگ‌سازی به صورت چند صدایی است و در این شکل مخاطب می تواند دستگاه‌های مختلفی همچون "دستگاه شور" و "دستگاه چهارگاه" را گوش دهد.
قاسمی تصریح کرد: این برنامه در پنج فصل برگزار می‌شود که فصل اول به نیایش پروردگار اختصاص داشته و بخش دوم به داستان پهلوانان ایرانی اشکبوس و رستم اختصاص دارد.
وی ادامه داد: در بخش سوم به داستان شیر زنان و داوران ایران با بهره‌گیری از نبرد سهراب و گردآفرید، در بخش چهارم به جشن جهانی نوروز و نکو داشت آن و در بخش پنجم آن و در بخش به داستان "آرش  کمانگیر" می‌پردازیم.
وی اظهار داشت: هدف گروه میراث ورود شاهنامه به خانه‌های مردم و آشتی مردم با این میراث ارزشمند است.
"امیر صادقی" شاهنامه‌خوان در این مراسم گفت: گروه میراث تئاتر و موسیقی را در کنار هم قرار داد و این گروه نخستین گروهی است که شاهنامه‌خوانی را سر‌لوحه‌ی خود قرار داده است.
"ژاله صادقیان" گوینده متن گروه میراث در این نشست تصریح کرد: فعالیت گروه میراث تنها یک فعالیت تئاتر‌ی نیست بلکه بیشتر جنبه‌ی موسیقیایی دارد و هدف این گروه و بزرگترین فعالیت آن چگونه بازگشتن به شاهنامه است.
گفتنی است؛ کنسرت گروه موسیقی 17 اسفند ساعت 20 در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود./ص


گزارش از : بهاره كنجكاوفرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار