وزیر صنعت؛

بیکاری زنان سه برابر متوسط نرخ بیکاری کشور

نعمت‌زاده با تاکید بر اینکه باید زمینه‌های اشتغال و ارائه توانمندی‌های علمی و فکری خانم‌ها افزایش یابد گفت :نرخ بیکاری زنان در جامعه سه برابر متوسط نرخ بیکاری است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در دومین نمایشگاه بین‌المللی نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار با اشاره به نرخ بیکاری زنان در جامعه گفت: نرخ بیکاری زنان در کشور به حدود 30 درصد می‌رسد که تقریباً 3 برابر متوسط نرخ بیکاری کشور است.

وی با اشاره به افزایش سهم زنان در ورودی دانشگاه‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت :طبق آمار این سهم از 30درصد به 60 درصد افزایش یافته البته در حال حاضر با مشکل اشتغالزایی برای زنان روبرو هستیم و خروجی دانشگاه‌ها و مدارس نسبت به گذشته بیشتر شده است ولی متاسفانه  ایجاد زمینه‌های لازم برای اشتغال زنان رشد نداشته است.

نعمت‌زاده افزود: باید تلاش بیشتری کنیم که زمینه‌های اشتغال و ارائه توانمندی‌های علمی و فکری خانم‌ها افزایش یابد.

به گفته نعمت‌زاده  در برخی سازمان‌های دولتی، برخی مشاغل به دلیل ماهیت خود به خانم‌ها اختصاص یافته که می‌توان به کار در آزمایشگاه‌ها، امور تحقیقاتی، امور اداری، امور مالی و مطالعات فنی اشاره کرد که می‌توان در این بخش‌ها تعداد آقایان را کاهش داد.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که در آموزش و پرورش نیز زنان می‌توانند تا سطوح دبیرستان یکه‌تاز میدان باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: یکی از راه‌های پرهیزگاری، خدمت به خلق مردم است و از طریق تقوا و پرهیزگاری می‌توانیم به جایگاه والای انسانیت برسیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: تجارت ، سهم ، زنان ، بیکاری ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار