رئیس اتاق تهران؛

نگرانی از کاهش 25 درصدی بودجه عمرانی

رئیس اتاق تهران با اشاره به ابلاغ بخشنامه بودجه توسط رئیس جمهور گفت: متأسفانه بودجه عمرانی کشور در سال 95، 25 درصد کاهش یافته و این موضوع با توجه به بدهی دولت به پیمانکاران و صنایع نگران‌کننده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران صبح امروز در ششمین جلسه هیأت نمایندگان اتاق تهران با اشاره به حضور هیأت‌های خارجی پس از جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای در تهران گفت: تاکنون هشت هیأ‌ت اقتصادی وارد تهران شدند و 10 هیأت دیگر در راه هستند.

وی افزود: اما این تنها یک روی سکه است که در روی دیگر اتاق باید با برنامه‌ریزی صحیح برای استفاده از ظرفیت کشور جهت پذیرش هیأت‌ها استفاده کند.

وی افزود: شناسایی ظرفیت داخلی برای سرمایه‌گذاری مشترک و نیز شناسایی شرکت‌های ایرانی که قابلیت ورود به این عرصه را دارند ضروری است و دولت باید با برنامه‌ریزی‌های خود بخش خصوصی و اتاق بازرگانی را مخاطب اصلی خو قرار دهد نه اینکه به دنبال فربه کردن دولت باشد.

وی با اشاره به سند اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر ابلاغ شده است، گفت: امید است در دوران انتقال از پساتحریم دسترسی به منابع مالی آسان‌تر شود و تجارت آزاد در کشور حاکم شود.

خوانساری در ادامه با اشاره به کمپین نخریدن خودروی داخلی گفت: در دو سال گذشته با توجه به باز شدن فضای گفت‌وگو در کشور، کارشناسان و مسئولان و مردم به راحتی در مورد اقتصاد و مسائل آن صحبت کردند و این باز شدن فضای گفتگو به توسعه اقتصادی کشور و صنعت کمک می‌کند اما در بحث خودرو این واکنش طبیعی بود و برخورد تند با این امر عجولانه بود.

وی افزود: باید بپذیریم که در صنعت خودرو نقایصی وجود دارد و راه مقابله کتمان آن نیست بلکه ریشه‌یابی این موضوع است. هر چند که صنعت خودرو صنعتی پیشرو است و در سال گذشته یک درصد از رشد اقتصادی را به خود اختصاص داد اما مهم‌ترین اصل این است که تولیدکننده باید مشتری‌مداری را جزو اولویت‌های خود قرار دهد و به خواسته‌های مشتریان توجه نماید.

وی تصریح کرد: البته کمپین تشکیل نخریدن خودرو، پیامدهای مثبتی نیز داشت که از جمله آن باز شدن فرهنگ عذرخواهی در میان مردم بود و اگر عادت شود که در مقابل کاستی‌ها عذرخواهی انجام شود بسیار پسندیده است.

وی با تأکید بر اینکه باید قضاوت‌ها در کشور پخته‌‌تر باشد، گفت: در بحث خودرو باید به این موضوع نیز توجه شود که ارزان‌ترین خودرو در دنیا کدام است و چه قیمتی دارد و همچنین باید با توجه به قیمت ارز خودروهای داخلی را با خودروهای خارجی مقایسه کرد..

رئیس اتاق تهران تصریح کرد: در اقتصاد ما رقابت مغفول مانده و اگر فضایی به وجود آید که بخش خصوصی واقعی گسترش بیابد و وارد رقابت شود و امتیازی برای شرکت دولتی و شبه دولتی در نظر گرفته نشود رضایتمندی بخش خصوصی بیشتر می‌شود و انتظار ما این است که در کشور فرهنگ رقابت و دوری از انحصار بوجود بیاید.

خوانساری در ادامه با اشاره به بخشنامه بودجه که توسط رئیس‌جمهور ابلاغ شد،‌ گفت: در این بخشنامه به نکات مثبتی توجه شده است اما متأسفانه بودجه عمرانی در مقایسه با سال 94، 25 درصد کاهش یافته و این موضوع با توجه به بدهی دولت به پیمانکاران و صنایع این نگرانی را به وجود می‌آورد که دولت نتواند دین خود را ادا کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.