جنگ 15 میلیون دلاری موافقان و مخالفان توافق هسته‌ای ایران

یک روزنامه آمریکایی از جنگ تبلیغاتی 15 میلیون دلاری برسر توافق هسته‌ای به دست آمده بین ایران و گروه پنج بعلاوه یک خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، در مورد اینکه تبلیغات تلویزیونی تا چه حد می تواند افکار عمومی را تحت تاثر قرار دهد، محدودیت هایی وجود دارد. مخالفان توافق هسته ای ایران از آغاز ماه مارس 13 میلیون دلار را صرف تلاش برای به شکست کشاندن این موافقتنامه کرده‌اند. این در حالی است که حامیان این موافقتنامه دو میلیون دلار را برای تقویت آن خرج کرده اند.

با این حال این پول برای جلوگیری از توافق هسته ای ایران در کنگره آمریکا کافی نبوده است.  کاخ سفید این هفته توانست آراء کافی را در سنا برای جلوگیری از به شکست کشانده شدن موافقتنامه هسته ای ایران به دست آورد. تاکنون 37 دموکرات در سنای آمریکا حمایت خودشان را از توافق ایران اعلام کرده اند و تبلیغات صورت گرفته علیه این موافقتنامه نتوانسته است موثر واقع شود.

برای حفظ حق وتو باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در سنا نیازمند 34 رای است و در صورتیکه دموکرات ها بتوانند 41 رای را در سنا به دست آورند قطعنامه عدم تایید موافقتنامه هسته ای ایران دیگر به رای گذاشته نخواهد شد.

این تبلیغات 15 میلیون دلاری به منظور جلب مخالفت و همچنین حمایت از موافقتنامه هسته ای ایران بزرگ ترین جنگ تبلیغاتی طی امسال به شمار می رود.

گروه «ایران بدون سلاح هسته ای» که یک گروه وابسته به کمیته امور عمومی آمریکایی اسرائیلی موسوم به ایپک به شمار می رود بیشترین پول یعنی 9 میلیون دلار را برای تبلیغات علیه توافق هسته‌ای ایران صرف کرده است. بررسی هزینه هایی که این گروه ها صرف کرده اند نشان می‌دهد حامیان توافق هسته ای ایران به گونه‌ای موثرتر پول خود را هزینه کرده اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار