برگزاری نشستی با حضور دنيس راس و ويليام برنز برای بررسی توافق هسته‌ای

نشستی با حضور مشاور سابق اوباما و قائم مقام اسبق وزیر امور خارجه آمریکا برای بررسی مسئله توافق هسته‌ای برگزار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رادیو ملی آمریکا از برگزاری نشستی با حضور دنیس راس و ویلیام برنز برای بررسی مسئله توافق هسته ای ایران خبر داد. 

 تامارا کیت،‌ مجری رادیو ملی آمریکا در برنامه ای با حضور نیکلاس برنز، مارک لندلر خبرنگار نیویورک تایمز در کاخ سفید و دنیس راس، مشاور موسسه واشنگتن برای مطالعات خاور نزدیک، هماهنگ کننده ویژه سابق در امور خاورمیانه و دستیار ویژه رئیس جمهوری سابق به بررسی توافق هسته ای ایران پرداخته است. 

تامارا کیت مجری برنامه در ابتدا  اظهار داشت:‌ چند هفته ای است که کاخ سفید از همه راه ها استفاده کرد تا بتواند حمایت دموکرات ها از توافق هسته ای با ایران را به دست آورد تا این که دیروز با انتشار بیانیه سی و چهارمین سناتور در حمایت از توافق هسته ای، رئیس جمهوری آمریکا نفس راحتی کشید. این عدد بسیار مهم بود، زیرا به معنای این است که سناتورهای جمهوری خواه که مخالف توافق ایران هستند دیگر قادر نخواهند بود از وتوی رئیس جمهور نجات پیدا کنند. 

وی در ادامه از لندرر پرسید، اعضای کنگره، هفته آینده به واشینگتن باز می گردند و قصد دارند در اولین اقدام به بررسی توافق هسته ای ایران بپردازند، آنها به چه شیوه ای، توافق هسته ای را بررسی می کنند؟ 

لندرر در پاسخ اظهار داشت: آنها طرح تصویب یا تصویب نکردن توافق را به رای خواهند گذاشت. نکته جالب توجه در این رای گیری این است که رئیس جمهور دیروز برنده شد، ولی او بازنده خواهد شد. با حمایت سی و چهارمین سناتور از این توافق تضمین شد که مخالفان توافق هسته ای نمی توانند از حق وتوی رئیس جمهور رهایی یابند. 

وی افزود: یک سناریو درباره آنچه در آینده رخ خواهد داد این است که آنها توافق هسته ای را در کنگره رد می کنند؛ اما آنها نمی توانند از وتوی رئیس جمهور نجات پیدا کنند. به این ترتیب در واقع مخالفان توافق شکست می خورند، چرا که می خواهند توافق هسته ای را رد کنند، ‌بدون این که بتوانند مانع اجرای آن شوند. به همین دلیل است که کاخ سفید در حال حاضر تلاش می کند تا افراد بیشتری را قانع کند که از توافق هسته ای حمایت کنند. 

کیت در ادامه این برنامه از دنیس راس پرسید: توافق هسته ای با ایران، با مخالفت برخی از اعضای هر دو حزب مواجه بوده است. با توجه به مخالفت قوی فراحزبی، آیا ممکن است نظر مخالفان در نتیجه نهایی هیچ تاثیری نداشته باشد؟ 

دنیس راس در پاسخ اظهار داشت: مخالفت با توافق هسته ای بیشتر تک حزبی است و نمی توان آن را مخالفت فراحزبی دانست؛ زیرا شما تعداد زیادی از دموکرات ها را در مخالفت با رئیس جمهور نمی بینید. بهتر است از این نظر نگاه کنیم که یک سوم از اعضای کنگره از این توافق هسته ای حمایت کرده اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار