پیشنهاد هری رید به رهبر اکثریت سنا در خصوص توافق هسته ای ایران

رهبر اقلیت سنای آمریکا در خصوص توافق هسته ای ایران با میچ مک‌کانل وارد مذاکره شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، هری رید – رهبر اقلیت سنا – اظهار داشت اگر جمهوری‌خواهان به قوانین خودساخته شان در خصوص تعداد آرای لازم برای تصویب قطع نامه های مهم وفادار بمانند، نمایندگان دموکرات تلاش نمی کنند با ایراد نطقی بسیار طولانی، مانع از رای گیری در خصوص تصویب قطع نامه ضد ایرانی آنان در کنگره شوند.

هری رید – سناتور دموکرات نوادا در کنگره – این اظهارات را خطاب به میچ مکانل – رهبر اکثریت سنا – عنوان کرد. میچ مکانل – سناتور جمهوری‌خواه کنتاکی در کنگره -- بارها تاکید کرده است تعداد آرای لازم برای تصمیم گیری در خصوص موضوعات یا قطعنامه های مهم می بایست کمتر از 60 رای نباشد. 

رهبر اقلیت سنا با اشاره به این موضوع خواستار پایبندی جمهوری‌خواهان به اظهارات ‌شان شده است. قرار است 17 سپتامبر (26 شهریور) کنگره رای نهایی خود را در خصوص توافق هسته ای ایران اعلام کند.

در این روز، جمهوری‌خواهان سنا با ارائه قطع نامه ای ضد ایرانی می کوشند مانع از اجرایی شدن توافق هسته ای ایران شوند. حتی در صورت رای مخالف کنگره به توافق هسته ای ایران، اوباما – رئیس جمهور آمریکا – می تواند از حق وتوی خود استفاده کند و مانع از اجرایی شدن این قطعنامه ضد ایرانی شود. چرا که با اعلام حمایت 38 سناتور آمریکایی از حق وتوی رئیس جمهور، اوباما می تواند قطع نامه ضد ایرانی جمهوری‌خواهان را وتو کند. 

حال اگر سه سناتور دیگر به جمع 38 سناتور حامی حق وتو رئیس جمهور بپیوندند، کار آسان تر می شود و دیگر حتی نیازی به حق وتوی رئیس جمهور نخواهد بود. چرا که در صورت رسیدن شمار سناتورهای موافق حق وتو به 41 نفر، آنها می توانند با توسل به راهکارهایی نظیر ایراد نطق های طولانی، مانع از تصویب قطع نامه ضد ایرانی کنگره در همان آغاز کار شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پارسافر
۱۸:۳۹ ۱۵ شهريور ۱۳۹۴
هری چکار کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار