اوحدی خبر داد:

فوت یک زائر ایرانی در مدینه

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: یک زائر ایرانی در همان لحظه اول ورود به مدینه دچار سکته قلبی شد و فوت کرد.

فوت یک زائر ایرانی در مدینه/ سهمیه تمتع از سال آینده به روال عادی بازمی‌گرددبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت که امروز عازم مدینه منوره بود در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح توسعه مسجد الاحرام اظهار کرد: براساس پروژه بزرگ توسعه فضاهای مسجد الاحرام که یک طرح 3 ساله بود ظرفیت مطاف از 48 هزار نفر در ساعت به 39 هزار نفر در ساعت کاهش یافت. از این رو سهمیه حجاج تمتع 20 درصد کاهش یافته است اما تا سال آینده که این طرح به پایان می رسد شاهد برگشت سهمیه کاسته شده حجاج به روال عادی خواهیم بود.

وی افزود: براساس برنامه‌های پیش بینی شده تا این لحظه 15 هزار زائر با 52 پرواز عازم مدینه منوره شده اند و روز گذشته نیز اولین گروه زائران از مدینه منوره به مکه مکرمه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه 222 پرواز رفت از 19 ایستگاه پروازی انجام می‌شود گفت: 26 شهریور آخرین اعزام صورت می‌گیرد ضمن اینکه 62 درصد پروازها مستقیما به مدینه اعزام می شوند که این موضوع باعث شده از بخش قابل توجهی از حوادث جاده‌ای پیشگیری شود.

اوحدی تصریح کرد: در تمتع امسال زائران 22 استان کشور می توانستند مدینه قبل یا مدینه بعد بودن را خود انتخاب کنند.

وی با اشاره به فوت یک زائر ایرانی در مدینه گفت: این زائر در همان لحظه اول ورود به مدینه دچار سکته قلبی شد و فوت کرد اما شرایط سایر حجاج کاملا عادی است.

وی با بیان اینکه خدمات حج و پزشکی کشور بدون اغراق قابل مقایسه با سایر کشورها نیست گفت: امسال طرح انطباق پزشکی بصورت 90 درصد پیاده‌سازی می شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه معدل تاخیر پروازهای رفت تاکنون زیر 10 دقیقه بوده است، گفت: این عدد بسیار مناسب است چرا که از استانداردهای جهانی نیز پایین‌تر است.

وی با بیان اینکه چیزی به نام حج 5 ستاره نداریم ،‌حج با سختی های سفر خود که از زیبایی های آن است معنا گرفته و ما چیزی بنام حج 5 ستاره نداریم اما سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری تمام تلاش خود را می کنند تا خدمات رفاهی مطلوبی را به زائران ارائه دهند.

رئیس سازمان حج و زیارت در پایان در خصوص امداد گمشدگان نیز گفت: در برنامه نرم‌افزاری که بر روی موبایل‌های زائران نصب شده است محل هتل و همه اطلاعات مورد نیاز درج شده که این مسئله باعث می شود زائران گمشده راحت‌تر پیدا شوند.



انتهای پیام/

برچسب ها: حج ، تمتع ، مدینه ، زیارت ، فوت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۹:۴۷ ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
انصافا با یکملیون که در سال 84 از مردم گرفتید و11ملیون هم الان گرفتد هتلها وسایر خدمات در خور این مردم است با وجدانتان قضاوت کنید
آخرین اخبار