مظفری: حمایت از اشتباهات در داوری ‌تکرار اشتباهات است

‌‌کارشناس داوری فوتبال گفت: کمیته داوران برای آموزش داوران غیر از کلاس‌های توجیهی ابتدا و نیم فصل چه ‌کاردیگری انجام داده است.

مظفری: حمایت از اشتباهات در داوری ‌تکرار اشتباهات استنوید مظفری کارشناس داوری در گفتگوی با خبرنگار حوزه فوتبال و ‌فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ، در مورد روز‌های ‌پرتنشی داوری فوتبال گفت: با گذشت پنج هفته از لیگ برتر فقط عملکرد داور بازی پرسپولیس – فولاد قابل دفاع هست و ‌یداله جهانبازی قضاوت خوبی داشته است و در صحنه‌ها خوبی تصمیم گیری کرد و توانست آرامش را به داوری ‌بازگرداند.

وی افزود: درون داور که خونسرد و آرام است به بازیکنان منتقل شده گرچه چند صحنه اشتباه هم داشت مانند صحنه حرکت شبیه‌سازی محمد احمد زاده ‌بازیکن پرسپولیس که داور براحتی اخطار ‌بدلیل وقایع هفته قبل در بازی پرسپولیس گذشت و بنوعی در این بازی قانون را اجرا کرد و زیر پا نگذاشت .

مظفری همچنین درباره روز‌های‌ ‌پر تنش اخیر داوری خاطرنشان کرد: من نه طوفان اشتباهات داوری را قبول دارم و نه آرامشی کاذب در داوری. اگر ‌بصورت کارشناسی به 12سال اخیر داوری در لیگ برتر نگاه کنیم، متوجه می‌شویم چه کاری برای داوری انجام دادیم و مسائل مالی برای موفقیت داوران و کم شدن اشتباهات توجیه مناسبی نیست چراکه داوران برای بدست آوردن پول وارد عرصه داوری نمی‌شوند، بلکه قضاوت کردن را دوست دارند ، از طرفی مردم هم فوتبال را دوست دارند و از هر 100 هزار نفر شاید یک‌نفر هم برای دیدن قضاوت داور به ورزشگاه نرود. تیم‌ها میلیاردی هزینه می‌کنند که مردم فوتبال زیبا را تماشا کنند، در این میان فدراسیون چقدر برای کم شدن اشتباهات داوری هزینه می‌کنند؟!

مظفری گفت: مخالف دادن پول میلیاردی به داوران هستم، اما کمیته داوران چه برنامه‌ای برای کم شدن اشتباهات داوری انجام داده است؟
آیا غیر از کلاس‌های توجیهی داوری 2 روزه در ابتدا و نیم فصل لیگ که بیشتر به دید و بازدید داوران تبدیل می‌شود
برای آموزشی داوران کاری دیگر انجام داده است؟

کارشناس داوری فوتبال درباره موفقیت داوران در داوری ایران و جهان اینگونه توضیح می‌دهد: موفقیت داوران ایرانی در لیگ و آسیا بخاطر توانایی‌های شخصی داوران هست نه برنامه‌ریزی مدون کمیته داوران است .

فغانی، مرادی، خسروی، ترکی، کامرانی و ..... با کدام برنامه‌ریزی کمیته داوران در سطح آسیا و جهان موفق شدند؟ آیا حقیقتی تلخ‌تر از این که مدیران داوری بجای برنامه‌ریزی و آموزش داوران بکار تدریس در کلاس‌های داوری و نظارت هستند در حالیکه وظیفه یک مدیر تصمیم‌گیری‌های کلان هست نه تدریس در کلاس‌های داوری؟

داور بین‌المللی فوتبال درباره گروه‌بندی داوران و گیر افتادن آنها بین وزارت ورزش و جوانان و کمیته داوران و دپارتمان داوری هم اینگونه توضیح می‌ده: نمی‌گویم داوران برای گرفتن ابلاغ دست به هر کاری می‌زنند، اما گروه‌بندی و زیر بلیط رفتن داوران امری غیر قابل کتمان هست.

عضو سابق دپارتمان داوری با انتقاد از نحوه انتخاب داوران بین‌المللی همچنین ‌گفـت: مبانی انتخاب داوران بین‌المللی مشخص نیست و بیشتر سلیقه‌ای است

مظفری در پایان گفت: اگر نوید مظفری انتقاد می‌کند ‌بدلیل این هست که دنبال نظارت و تدریس کلاس‌های داوری نیستم و فقط واقعیت را می‌گویم و شاید به مذاق خیلی از دوستان قدیمی خوش نیاید. اما چرا یکبار به این انتقاد‌ها گوش نمی‌کنیم؟چرا از کشورهای دارای سبک داوری، الگوبرداری نمی‌کنیم و هزاران چرای دیگر.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار