پیام وزیر بهداشت به مناسبت دوازدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان

وزیر بهداشت به مناسبت دوازدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب دا ؛ دکتر هاشمی در این پیام با بیان اینکه حرکت کشور در مسیر رشد و بالندگی، تنها با پرورش نسلی سالم، فرهیخته و آرمان خواه میسر می باشد، آورده است: بهره‌گیری از توان، شور و نشاط جوانی، در قالب فعالیت‌های ورزشی به منظور تقویت بنیه جسمانی و روحانی، فرصتی گرانبهاست که غفلت از آن تبعات زیان‌باری در پی داشته  و خسارات جبران ناپذیری بر جای خواهد گذاشت.

بنابراین گزارش متن کامل این پیام به شرح زیر است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
حرکت کشور عزیزمان ایران در مسیر رشد و بالندگی، تنها با پرورش نسلی سالم، فرهیخته و آرمان خواه میسر است. برای ایجاد و استمرار چنین حرکتی، سلامت در ابعاد مختلف، نخستین مولفه بوده و سلامت جسم زیربنای سایر ابعاد است.

در این مسیر، بهره‌گیری از توان، شور و نشاط جوانی، در قالب فعالیت‌های ورزشی به منظور تقویت بنیه جسمانی و روحانی، فرصتی گرانبهاست که غفلت از آن تبعات زیان‌باری در پی داشته  و خسارات جبران ناپذیری بر جای خواهد گذاشت. لذا شایسته است در کنار و هم زمان با تلاش و کوشش دانشجویان گرانقدر علوم پزشکی در فراگیری دانش و کسب تجربه‌های حرفه‌ای، مسئولان محترم دانشگاه‌ها در راستای ترویج و توسعه ورزش دانشجویان نیز بیش از پیش بکوشند و با مدیریت بهینه منابع مالی وبهره گیری از فرصت استثنایی امکان هزینه یک درصد از درآمدهای دانشگاه در امر ورزش، زمینه لازم و امکانات کافی را برای فعالیت‌های متنوع ورزشی دانشجویان علاقمند فراهم آورند.

اینک که به یمن حضور فعال و با نشاط دانشجویان علوم پزشکی در عرصه ورزش، دوازدهمین المپیاد فرهنگی ـ ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور آغاز شده است، ضمن ابراز خرسندی از استمرار این حرکت، بر ادامه آن در گستره‌ای وسیع‌تر تاکید نموده و برای شما فرزندان عزیزم که آینده سازان عرصه خدمات بهداشتی ـ درمانی به ملت شریف ایران هستید، آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون می‌نمایم و خود را در شادی و پیروزی‌های شما در عرصه‌های گوناگون سهیم می‌دانم.

امیدوارم همواره شاد و تندرست باشید.
                                                   دکتر سید حسن هاشمی
                                                                  وزیر

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.