گرگان؛

198 فقره آتش سوزی درجنگل ها ومراتع گلستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: از ابتدای سال تاکنون 198 فقره آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی رخ داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ ابوطالب قزلسفلو افزود: از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ۱۹۸ فقره حریق در عرصه های منابع طبیعی استان رخ داده که به ۱۴۰ هکتار از جنگل ها و مراتع خسارت وارد کرده است.
وی بیان کرد: از لحاظ تجهیزات انفرادی حریق وضعیت خوبی را داریم و 13 دستگاه ماشین اطفاء حریق در حال حاضر در استان  وجود دارد که تا پایان سال به آن اضافه می‌شود.

قزلسفلو گفت:متاسفانه در استان از تجهیزات پشتیبانی هوایی و تکنولوژی و استفاده از بالگرد برخوردار نیستیم، اما در مواقعی که مورد نیاز باشد برای هلی برد نیروها از توان نهادهای دیگر مانند جمعیت هلال احمر، سپاه و ... کمک گرفته می شود.

وی اظهارداشت: با این حال سازمان جنگل ها امسال قراردادی را با یکی از نهادها منعقد کرده تا از پشتیبانی های هوانیروز و بالگرد برای برخی از استان ها از جمله گلستان برخوردار شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در ادامه اعتبار آبخیزداری امسال استان را ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پیش بینی کرد و گفت:د ر سال گذشته اعتبارات این بخش 13 میلیارد و یکصد میلیون تومان بود که 54 درصد آن تخصیص یافت.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.