گرگان؛

موازی کاری مراکز فرهنگی، آسیب زاست

استاندار گلستان از تعدد مراکز فرهنگی و حرکت موازی آنان به عنوان یک آسیب جدی درحوزه فرهنگ عمومی یاد کرد و گفت: نیاز است در راستای اصلاح این رویه توجه بیشتر به مسائل فرهنگی کار شود.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ حسن صادقلو در پنجاه و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی، افزود: فرهنگ عمومی مقوله ای همه جانبه است که نافذیت آن باید در سطح جامعه تسری یابد.

وی با بیان این نکته که حیطه فرهنگ عمومی حیطه ای وسیع با ابعاد مختلف است، افزود: برای ملموس بودن و تاثیر گذاری آن باید زیر ساخت های کار فراهم شود به عنوان مثال برای توسعه پایدار در روستاها، ابتدا باید مسائل اقتصادی آن مورد توجه قرار گرفته تا فرهنگ عمومی در روستاها نهادینه شود.

صادقلو اضافه کرد: روستاها باید دارای درآمد پایدار باشند تا از مهاجرت به شهرها و حاشیه نشینی که امروز به یک معضل عمومی تبدیل شده، جلوگیری شود.

استاندار گلستان هم چنین بابیان اینکه اقدامات فرهنگی یک کار زمان بر است، تصریح کرد: برای انجام اقدامات زیربنایی دراین حوزه مسئله شناسی مسائل فرهنگی و تدوین افق آینده استان دراین حوزه، توسط یک گروه دانشگاهی درحال تدوین است.

وی گفت: تا انجام مطالعات و تدوین این کار علمی و دانشگاهی که زمان بر نیز خواهد بود، 10 اولویت مهم فرهنگی ازمجموع 44 موضوع پیشنهادی اعضا در دستور کار شورای فرهنگ عمومی استان قرار گرفته است.

صادقلو، سبک زندگی ایرانی - اسلامی، ترویج حقوق شهروندی، شناسایی و تبیین فرهنگ بومی و قومی، تبیین فرهنگ قانونمداری، ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، تبیین فرهنگ عمومی حوزه اقتصاد مقاومتی، تبیین راهکارهای تقویت و تحکیم بینان خانواده و ترویج فرهنگ استفاده درست ازشبکه های مجازی را از مهمترین اولویت های شورای فرهنگ عمومی گلستان اعلام کرد.

وی هم چنین از عدم اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی بعنوان حلقه مفقوده این شورا و نیز خارج بودن برخی مدیریت جبهه فرهنگ از حیطه وظایف استاندار را از مهمترین ایرادات وارده دانست و برلزوم اصلاح آن تاکید کرد.

استاندار گلستان، تعدد مراکز فرهنگی و موازی کاری آنان را از دیگر اشکالات درحوزه فرهنگ عمومی دانست و گفت: با این ایرادات بعضا اثر بخشی شورای فرهنگ عمومی نیز زیر سوال می رود.



انتهای پیام/گ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.