وقتی وطن مانند تن دردمند می‌شود

نمایشگاهی که تقابل بین تن و وطن را در قالب‌های حجم، طراحی و فتومونتاژ به نمایش گذاشته است.

محمد فروزنده هنرمند عرصه تجسمی در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایشگاه انفرادی خود گفت: این نمایشگاه شامل مجموعه‌ای متشکل از طراحی، مجسمه و فتومونتاژ است که رویکرد کلی آن « تقابل بین تن و وطن» است. 

وی افزود: موضوع کلیه آثار حول همان تقابل شکل گرفته است و دارای تم سیاسی و اجتماعی است که از سال 2012 با چند طراحی شکل گرفت و تا 2014 کامل شد.

فروزنده تصریح کرد: این مجموعه شامل 6 طراحی، 8 فتومونتاژ و 6 مجسمه است، که فتومونتاژ‌ها بر اساس شکل نقشه ایران است که در این کارها من فرم آن را به صورت بدن تبدیل کرده‌ام و این عمل به وطنی که با تن ارتباط دارد اشاره دارد، تنی که دچار آسیب، دردمندی و... می‌شود.مانند کشور ما که در طی تاریخ مورد چنین آسیب‌هایی واقع شده؛ به همین خاطر در کنار این نقشه، اسناد تاریخی قرار دارد که در مورد جنگ جهانی دوم و ورود انگلیس و روسیه به کشور، جنگ ایران و عراق، نامه واقعی که در راستای آن منتشر شد و موضوعاتی از این دست، است و تقریباً یک داکیومنت حقیقی را تشکیل داده‌ایم.

این هنرمند با اشاره به عنوان و تن آدمی شریف است افزود: این عنوان به نوعی یک شیطنت تصویری کالکوگرافی است، که اشاره‌ای به شعر متن آدمی شریف است دارد و آن (واو) ابتدایی با ترکیب تن،‌ انسان را به یاد وطن نیز می‌اندازد. 

وی در خصوص آثار طراحی و حجم این مجموعه بیان کرد: طراحی‌ها همان‌طور که گفته شده، نقطه آغاز شکل‌گیری این مجموعه هستند و حجم‌ها همان مسیر را دارند چرا که موضوع را از حالت 2 بعدی به فضای 3 بعدی برده‌اند؛ همچنین این آثار از پلاستیک فشرده که با حرارت دفورمه شده‌اند و روی آن چاپ‌هایی ایجاد شده‌، به وجود آمده است.

گفتنی است؛ این نمایشگاه تا 19 مرداد‌ماه در گالری 26 میزبان علاقه‌مندان به هنر است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار