گرگان،

دانشگاه فرهنگیان گلستان میزبان طرح ملی ایران‎شناسی و ایران‌گردی در کشور

مدیر کل امور اجتماعی و معاونت فرهنگی فرهنگیان کشور از اجرای این طرح در 8استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از گرگان دهقان گفت: طرح ملی ایران‎شناسی و ایران‌گردی به صورت پایلوت در استانهای فارس، قزوین، کردستان، لرستان، همدان، اصفهان، اردبیل، گلستان طی دو سال برگزار می‌شود.

وی افزود: مهم‌ترین هدفی که دانشگاه فرهنگیان در این طرح دارد آشنایی با فرهنگ ها و رسم های کهن استان ها و تقویت هویت ملی و دینی آنها می‌باشد.

دهقان ادامه داد:در این دو سال 500دانشجوی دانشگاه فرهنگیان ازاین 8 استان ها بازدید خواهند کرد و در آینده طرح ملی ایران‎شناسی و ایران‌گردی به صورت سراسری در 100واحد دانشگاهی با شرکت 60هزار دانشجو برگزار می شود.


سرپرست پردیس دانشگاهی امام خمینی (ره) گلستان با اشاره به اینکه اجرای طرح ایران‎شناسی و ایران‌گردی یکی از فعالیت‎های غیررسمی است، خاطرنشان کرد: دانشجو معلمان باید از همه ابعاد تربیت و پرورش پیدا کنند چراکه قرار است این افراد تربیت نسل آینده را به عهده بگیرند لذا باید شناخت دقیق‎تری از مرز و بوم کشور داشته باشند.

تربتی نژاد: در خصوص برنامه های اجرایی گفت: برگزاری کارگاه‎های آموزشی گلستان‎شناسی و بازی‎های بومی‎محلی به صورت زنده، اجرای موسیقی محلی، رقص خنجر ترکمن، پخت نان محلی و غذاهای سنتی می باشد.

این طرح از 6مرداد لغلیت 9مردادماه سال جاری با حضورچهار پردیس دخترانه و چهار پردیس پسرانه این هشت استان در گلستان اجرا می شود. 

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.