چهار کشور غربی با رفع یکجای همه‌ی تحریم‌های ایران مخالفت کردند

چهار کشور غربی با رفع همه تحریم‌ها همزمان با مشخص شدن نبود جنبه نظامی در برنامه هسته ای ایران، مخالفت کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان چهار کشور غربی با رفع همه تحریم‌ها همزمان با مشخص شدن نبود جنبه نظامی در برنامه هسته ای ایران، مخالفت کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، یک مسئول آمریکایی در وین اعلام کرد همچنان مسائل اساسی در مذاکرات بین ایران و گروه پنج به علاوه یک برطرف نشده است، مسائلی که مانع رسیدن ایران و قدرتهای بزرگ به توافق می شود و در نتیجه رسیدن به توافق امشب بعید است. در همین حال گزارشگر العربیه در وین اعلام کرد، هیئت ایرانی همچنان به دیدارهای خود با هیئتهای گروه پنج به علاوه یک ادامه می دهد تا از موانع عبور کنند.

می المهندس گزارشگر العربیه گفت: تمدید سوم مذاکرات هسته ای ایران دوشنبه پایان می یابد و دو طرف تلاش می کنند از موانع عبور کنند. جان کری تاکید کرد جامعه بین الملل و ایران با وجود مسائل مشکل، در راه توافق قدم بر می دارند. کری در پایان نشست با همتای ایرانی خود در مورد رسیدن به توافق ابراز خوش بینی کرد. در همین حال منابع روسی اعلام کردند اگر مذاکرات به مرحله نهایی برسد، سرگی لاورف به این مذاکرات خواهد پیوست. چین نیز همین برنامه را برای وزیر خارجه خود اعلام کرده است. با این حال زمان اجرای تعهدات پس از رسیدن به توافق احتمالی بین ایران و گروه پنج به علاوه یک، مهم ترین محوری بود که طرف‌های مذاکره کننده در بیست و چهار ساعت گذشته درباره آن گفتگو کردند. چهار کشور غربی از گروه شش کشور مذاکره کننده، توافق کردند که اجرای مرحله نخست رفع تحریم‌ها، بلافاصله پس از آن اجرا شود که به طور قطعی مشخص شود برنامه هسته ای ایران جنبه نظامی ندارد، در همین حال همین چهار کشور به طور قاطع با درخواست ایران برای همزمان شدن این مسئله با رفع همه تحریم‌ها مخالفت کردند. اگر ایران و گروه پنج به علاوه یک به توافق برسند، بحران دوازده ساله بین المللی برنامه هسته ای ایران پایان خواهد یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار